پاسخگویی به سوالات اکسلی
آیا شما هم نگران سوالات اکسلی هستید که در مصاحبه از شما پرسیده می شود ؟! و یا به هنگام کار با اکسل به مشکل مواجه می شوید و سوالات زیادی برای شما ایجاد می شود ؟
در این صفحه قصد داریم به سوالات اکسلی پرتکرار شما عزیزان که در مصاحبه های کاری از شما پرسیده می شود و یا حتی به هنگام استفاده از اکسل به مشکل بر میخورید بپردازیم
که با دانستن نکات و ترفند های اکسلی شخص مصاحبه کننده را حیرت زده کرده و در دو سطح مقدماتی و پیشرفته به سوالات آن شخص پاسخ دهید و مشکلات و سوالات خود را به راحتی حل نمایید .
اولین سوال اکسلی
ساده ترین و البته مهمترین سوال اکسلی که ممکن است از شما پرسیده شود مربوط به عملیات جمع در اکسل می باشد.
عملیات جمع عملیاتی به ظاهر ساده و اما پرچالش می باشد !!
به مثال زیر دقت کنید !
اگر شخص مصاحبه کننده از شما بپرسد عملیات جمع را در محدوده مشخص شده انجام دهید ؟ جواب شما چیست ؟
قطعا اولین چیزی که به ذهن شما می رسد این است که ابتدا مساوی را نوشته و سپس تک تک داده ها را انتخا می کنید بصورت زیر و تا پایین آن را درگ می کنید .
و یا شاید بعضی از دوستان از تابع sum استفاده کنند ، بدین صورت که با تایپ تابع sum و یا استفاده از کلید های میانبر alt و مساوی را زده و تا پایین آن را درگ کنند . بصورت شکل زیر
اما جواب ها با هم متفاوت هستند چراااا !!! بنظر شما کدوم جواب درست است ؟؟
د رپاسخ به سوال اول باید بگویم ،اگر با دقت به محتوای جدول نگاه کنید متوجه خواهید شد که بعضی از داده ها حالت تکس داشته و همین مورد باعث متفاوت شدن جواب ها شده است !!
و اما سوال دوم !!
کسی که بصورت دستی داده ها را با هم جمع زده است جواب آن ها درست است !!
بله !! عملیات جمع با علامت + بصورت دستی باعث می شود که اکسل متوجه شد که یک عملیات ریاضی قرار است بر داده ها انجام شود پس دادهای با فرمت تکس را عدد فرض خواهد کرد.
چالش اکسلی
اگر دادهای شما فراتر از این داده ها باشد چه می کنید ؟ اگر بخواهید بصورت دستی با عملیات جمع این کار را انجام دهید خیلی زمان بر بوده و حرفه ایی نیز نمی باشد ؟؟!!
برای این کار راه حلی وجود دارد ! فقط کافی است در این شرایط که فرمت اعداد متفاوت است از تابع sumproduct در اکسل استفاده نمایید و البته باید این نکته را نیز در فرمول لحاظ فرمایید و قبل از انتخاب محدوده از دوتا منفی – – استفاده نماید .
SUMPRODUCT(–B3:D3)=
دومین سوال اکسلی
جدولی حاوی متن ، عدد و یا حتی سلول خالی وجود دارد و از شما خواسته می شود جمع آن محدوده را محاسبه فرمایید . برای این سوال شما چه راه حلی دارید؟
برای حل این مسئله تنها کافی است در داخل تابع sumproduct که در مثال اول توضیح دادیم از یک تابع iferror نیز استفاده نمایید.
اکثر افراد چون با تابع سام پروداکت با ارور مواجه می شوند تابع ایف ارور را ابتدا فرمول قرار می دهند اما ان عملیات اشتباه بوده و باید بصورت زیر فرمول را نوشته و استفاده نمایید
SUMPRODUCT(IFERROR(–B3:E3,””))
سومین سوال اکسلی
اگر در مصاحبه کاری به شما یک جدول را نشان دهند که حاوی عدد، متن، سلول خالی و ستون پنهان شده باشد و از شما بخواهند جمع آن محدوده را محاسبه فرمایید شما چه می کنید ؟؟
برای پاسخ به این سوال چالشی اکسل کافی است در ابتدا محدوده هاید شده را آن هاید کرده و سپس فرمول cell را بالای سطر اول بصورت زیر نوشته و قسمت INFO TYPE را حالت WIDTH قرار دهید .
CELL(“width”,B2)=
اگر نسخه ویندوز شما جدید باشد ممکن است با ارور spill مواجه شوید که برای حل آن کافی است قبل فرمول از گزینه @ استفاده می کنیم و تا انتها درگ می کینم .
CELL(“width”,B2)@=
بعد از مرحله بالا کافی است داخل فرمول سام پروداکت که در سوال دوم اکسلی توضیح داده شد از یک شرط استفاده نماییم .و به اکسل بگوییم مواردی که عرض آن صفر بود در عملیات جمع من اثر نده !
بدین صورت که بعد فرمول سام پروداکت که درمثال قبل توضیح دادیم علامت * ضربدر را نوشته و سپس می نویسیم که محدوده سل بصورت مطلق اگر بزرگتر از صفر هستند true و اگر نبود false بشه به همین راحتی .
SUMPRODUCT(IFERROR(–B3:F3,0)*($B$1:$F$1>0))
در این حالت اگر ستون، هاید شود اعداد داخل آن محدوده صفر طلقی شده و در نظر گرفته نمی شود و اگر همان ستون را آن هاید کنیم اعداد آن محدوده در فرمول محاسبه می شود
برای مشاهده آموزش ویدئویی سوالات اکسلی بالا بر روی لینک زیر کلیک کرده و آن را در پیج اینستاگرام مطالب کمیاب در اکسل و حسابداری مشاهده فرمایید .
چهارمین سوال اکسلی
تا حالا براتون پیش اومده برای تمرین در اکسل بخواین یک محدوده حاوی متن یا عدد داشته باشید؟
خوب اگه مثلا میخواهید 4 ستون و 4 سطر حاوی عدد 100 داشته باشید چی کار می کنید؟
ما یک راه حل ساده به شما نشان میدهیم.
فقط کافی است محدوده مورد نظر رو انتخاب کنید و عدد 100 رو وارد کنید و در انتها کلیدهای ترکیبی Ctrl + Enter را بفشارید.
به همین سادگی.
اگر شما هم روش سریع تر و آسان تری برای این کار می دانید در قسمت نظرات با دیگران به اشتراک بگذارید.
پنجمین سوال اکسلی
وقتی میخواهید چند ستون خالی در بین یک محدوده ایجاد کنید به چه صورت عمل کنید؟
چطور اینکار را انجام دهید.
1- کلید Ctrl را نگه دارید.
2- ستون ها را یکی یکی انتخاب نمایید.
3- کلیک راست کرده و گزینه Insert را انتخاب نمایید.
همچنین این کار را میتوانید برا سطر ها نیز انجام دهید!
مدیریت سایت مطالب کمیاب آماده پاسخگویی به کلیه سوالات شما در زمینه اکسل می باشد.
می توانید سوالات خود را از قسمت نظرات برای ما ارسال نمایید .
امیدواریم سهم کوچکی در آموزش نرم افزار بسیار کاربردی اکسل داشته باشیم .
به یاد داشته باشید که در اکسل همیشه راه های میانبر و کاربردی بهتری نیز وجود دارد و ممکن است برای یک عمل چندین راه وجود داشته باشد.
با توجه به اینکه یکی از اهداف پاسخگویی به سوالات استفاده سایرین می باشد ترجیحا سوالات خود در در قسمت نظرات پایین همین صفحه مطرح کنید .
ضمنا توجه داشته باشید با توجه به حجم انبوهی از سوالات ترجیحا به اشکالاتی که نیاز به توضیح مفصل ندارد پاسخ داده خواهد شد و سوالاتی که نیاز به توضیح و آموزش دارد را میتوانید ضمن توضیح کامل فایل مرتبط را به آدرس n.baniasadi67@gmail.com ارسال نمایید .
جهت استفاده از مطالب آموزشی دیگر ما در خصوص اکسل و ورد همچنین میتوانید وارد کانال ما در تلگرام شوید.
همچنین آموزش های متنوع ما رو در یوتیوب و اینستاگرام می توانید دنبال کنید.
درباره محمود بنی اسدی (مدیر سایت)
فارغ التحصیل کارشناسی ارشد حسابداری، ده سال سابقه تدریس اکسل در سطوح مختلف از قبیل فرمول نویسی، ابزارهای هوش تجاری، ترفندها و ... ، نویسنده شش مقاله در سطح ملی و ISI
نوشتههای بیشتر از محمود بنی اسدی (مدیر سایت)
با سلام می خواستم بدانم در اکسل چگونه می شود معدل نمره دانش آموزان با توجه به تعداد واحد درسی بدست آورد مثلااگر فیزیک 3 واحد و زیست 4 واحد و ادبیات 2 واحد داشته باشد چگونه معدل آنها را بدست آورم با تشکر
شما باید جدولی ایجاد کنید شامل سه ستون می باشد.
ستون اول نام درس ، ستون دوم نمره ، ستون سوم ضریب یا تعداد واحد و ستون چهارم ضریب ضربدر نمره
داده های ستون اول و دوم و سوم را وارد کرده و در ستون چهارم برای هر سطر فرمول زیر را وارد میکنید
نمره *واحد=
در پایان جمع ستون تعداد واحد و ستونی که ضرب نمره و تعداد واحد را در آن وارد کرده اید از طریق فرمول sum بدست آورده و برای بدست آوردن معدل درون یک خانه خالی که میخواهید معدل در آن قرار گیرد فرمول زیر را وارد نمایید
سلول جمع تعداد واحد ها / سلول جمع نمرات ضربدر واحدها =
البته توضیحات فوق کاملا مبتدی است و اگر مبتدی نیستید استفاده از فرمول زیر بسیار سریع تر شما را به جواب خواهد رساند
=sumproduct(محدوده نمرات;محدوده واحدها)/sum(محدوده واحدها)
راه حل آسان تر نیز به صورت زیر می باشد:
(sum(E1:F10=
سلام
من یه جدول اکسل دارم که میخوام در ستون f جمع ستون e و f نمایش داده بشه ، اما خطا می ده . میشه لطفا فرمولشو برام بنویسید ؟
سلام.
احتمالا مشکل شما به این دلیله که خود سلولی که دارید فرمول رو داخلش مینویسید هم جزو محدوده جمع میارید.
فرمول رو به صورت زیر بنویسید
(محدوده ستون دوم,محدوده ستون اول)sum=
به عنوان مثال اگر محدوده جدول شما از E1 تا F10 میباشد جهت جمع دو ستون در سلول F11 فرمول را به شکل زیر بنویسید:
(sum(E1:E10,F1:F10=
دقت کنید که بجای علامت کاما (,) که بین دو محدوده قرار داده شده ممکن است با توجه به تنظیمات سیستم شما نیاز به علامت سمیکالن (;) باشد. هنگام تایپ فرمول به کادر راهنمای ظاهر شده نگاه کنید تا ببینید نیاز به چه علامتی میباشد.
با سلام و خسته نباشید سوال بنده اینه که من می خواهم اعداد ستون b را که در ستون A کلمه خرید در ان موجود است را باهم جمع ببندم مثلا روی یکی از سلول ها نوشته شده ” خرید 5 کارتن در 103 ” در سلولی دیگر نوشته ” خرید 20 کارتن در 104 ” در سلولی دیگر نوشته ” دادن پول دستی ” و …
سلام.
توضیحش مفصله . در صورت تمایل فایل را ارسال کنید تا برایتان انجام بدم و اگر نیاز به توضیح دارید ضمن هماهنگی از طریق پیامک از ساعت 7عصر به بعد تماس بگیرید.09130136939
با سلام و خسته نباشید در مورد تابع oddlpriceمیخاستم اگه یه مسئله داشته باشید که بتونم یاد بگیرمش خیلی ممنون میشم چون تو هیچ سایتی مطلبی در موردش پیدا نتونستم کنم
تا اونجا که من درباره این تابع اطلاعات دارم فکر نمیکنم تابع کاربردی باشه اما متغیرهاش به صورت زیر هست.
=oddlprice(تاریخ تسویه,تاریخ سررسید,تاریخ آخرین بهره,درصد کوپن,درصد بازده,ارزش بازخرید,تعداد دوره در سال,مبنای محاسبه 30/360)
شرح —————————-مقدار سلول
2/7/2008————————تاریخ تسویه
6/15/2008———————تاریخ سررسید
10/15/2007——————-تاریخ آخرین بهره
3.75%—————————درصد کوپن
4.05%—————————درصد بازده
100—————————-ارزش بازخرید
2————————-تعداد دوره های شش ماهه
0——————————-مبنای 30/360
نتیجه فرمول
99.87828601
سوال اول فرض كنيد ستون a شامل اعداد فرد و زوج باشد اگر اعدد زوج بود در ستون b و اگر فرد بود تيك بزنه
برای اینکه کار نیاز به ماکرو نویسی و دانستن ویژوال بسیک می باشد.اما معمولا از طریق گذاشتن چک باکس فرمانی رو میدهند نه اینکه گزینه چک باکس از سلولی فرمان بگیره. اگر میتونستید فایلتون رو بفرستید و مشخص کنید برای چه کاری میخواهید بهتر میشد راهنمایی کرد . ضمنا فایل رو هم از همین قسمت نظرات میتونید ارسال کنید.
به هر حال با توجه به اهمیت کاربرد چک باکس در اکسل به زودی مطلبی در این خصوص در سایت قرار داده خواهد شد.
سوال دوم فرض كنيد در ستون a به شرح زير باش رسول محمدي/ سامان رحماني/ شايان كريمي/مريم احمدي / سعيد رجبي / در ستون b به ترتيب جلو هر كدام اعداد20 / 18 / 20/ 20 /14 / باشد در ستون c تعريف كنيم اگر حرف 5 از ستون a يا همان اسامي ن باشد و در ادامه اگر معدل بالاي 18 باشد در ستون c عالي و در غير اينصورت خوب تايپ شود
=IF(AND(MID(A2,5,1)=”ن”,A2>18),”عالی”,”خوب”)
ضمنا فایل آموزش داده شده برایتان ایمیل شد.
اگه میشه جواب سوال من رو هم بدید
پاسختون قبلا داده شده. ضمنا اگه بگید برای چه کاری از این تابع میخواین استفاده کنین بهتر میتونم راهنمایی کنم. اگرم توضیح قبلی واضح نبوده و جاییش رو متوجه نشدین بفرمایین.
پاسختون قبلا داده شده . اگر در جزییات مشکل دارید بفرمایید. ضمنا اگه بگید برای چه کاری میخواهید از این تابع استفاده نمایید بهتر میتونم کمکتون کنم.
برا مثال ستون اي 1 عدد 2 و در ستون اي 2 عدد 1 باشد و در ستون بي 1 ضرب در و در ستون بي 2 علامت تيك زده بشه همين
باز هم متوجه نشدم. بهتره سوالتون رو به صورتی عملی در یک فایل اکسل ارسال کنید.
خيلي خيلي ممنونم مرسي
خواهش می کنم
اینم فایل
سلام.
فایل حاوی پاسخ به ایمیل شما ارسال گردید. پس از مشاهده اگر پاسخ مورد تأییدتان بود و اشکال یا سوالی داشتید مطرح کنید.
سلام…..
جواب همین سوال پیوستمو
سلام .
فایل براتون ایمیل شد. یک نمودار رو براتون انجام دادم اما متأسفانه فرصت کافی ندارم که درخواستتون رو کامل انجام دادم. میتونید از روی بخشی که انجام دادم نمونه بگیرید.
ضمنا من گفتم پاسخگویی به سوالات نه انجام هرکاری . فرضا شما در یک جای خاص مشکل دارید میپرسید نه این که کل کار رو واگذار به من کنید. موفق باشید
سلام یه سوال چطور میشود در یک فرمول if چند شرط را در یک فرمول بکار برد مثلا اگه عدد سلول a1 از 100 کمتر و از 75 بیشتر بود تقسیم بر lمقدار عدد A2شود اگر از 75 کمتر و از 50 بود ضرب در 10% اگه بین 50 تا 10 بود منهای 30 ضربدر 80% جطور میشود این فرمول را نوشت اگه هم نمیدونیم میشود کمکم کنید که جواب این سوالو از کجا پیدا کنم ممنون میشم یکی کمکم کنه
سلام.
فرمول زیر را در سلول مورد نظرتون کپی کنید. البته من بر اساس مثالی که زدین عمل کردم میتونید کپی کنید و همچنین الگو بگیرید.
به این گونه if ها ifهای تو در تو میگن یا تابع چند شرطی.
=IF(A1<100,A1/A2,IF(A1<75,A1*10%,IF(A1<50,(A1-30)*80%,"")))
سلام
حق با شماست ولی من هر روز داشتم نمودار تهیه میکردم ولی اون روز هر کاری کردم نشد نمیدونم چرا فقط تنها چیزی که بلد نبودم همون تبدیل به سانتی متر بود بازم ممنونم بابت رسم نمودار راستی چگونگی تبدیل به سانتی مترم اگه بگید ممنون میشم……..
روی خط کش مربوطه دابل کلیک کن و از زیر گروه AXIS OPTIONS و قسمت Unit دسته بندی اصلی (Major) و فرعی (Minor) را به عدد دلخواه تغییر بده.
با سلام
من دانشجوی حسابداری هستم.اگر شخصی ثبت حسابداری در دفاتر به عمل نیاورد وبا حذف چکهای ارائه نشده به بانک از صورتهی مغایرات بعدی تلاش نمود که این عمل پنهان بماند:از چه طریق میتوان احتمالا این پرداخت متقلبانه را فاش نمود؟؟
لطفا کمکم کنید.
Mery_yaghoobi@yahoo.com
سلام.
سوال شما خیلی کلیه . باید دید طرف حسابش چیه ؟ چک بابت چی بوده؟ فروش بوده یا بدهکاران؟ و … نمیشه با این کلیت جواب داد.
اگه مثال مشخصی مد نظرتون هست از طریق ایمیل ارسال کنید تا در صورت لزوم شماره تماس بدهم.
موفق باشید.
با عرض سلام , می خواستم چطور میشه که یک آهنگ رو روی بک فایل اکسل گذاشت به طوری که با باز کردن اون فایل آهنگ مورد نظر شروع به خواندن بکند؟با تشکر
سلام.
این کار فقط از طریق وی بی ای امکان پذیر میباشد.
ابتدا وارد محیط ویژوال بسیک در اکسل شوید سپس از سمت چپ روی ThisWorkbook دابل کلیک کرده و در پنجره باز شده کد زیر را کپی نمایید.
دقت کنید اگر علامتهای دابل کوتیشن به صورت فارسی کپی شد میبایست آن را تغییر دهید.
ضمنا به جای آدرس M:\Windows\Media\tada.wav می بایست آدرس فایل خود را که میخواهید هنگام باز شدن اکسل اجرا شود را وارد نمایید.نکته دیگر اینکه فایل صوتی شما باید با پسوند wav باشد.همچنین جهت اجرای صحیح فایل صوتی فایل اکسل را با پسوند xlsm ذخیره نمایید.
Private Declare Function PlaySound Lib “winmm.dll” _
Alias “sndPlaySoundA” _
(ByVal lpszSoundName As String, _
ByVal uFlags As Long) As Long
Private Sub Workbook_Open()
Dim sWAVFile As String
sWAVFile = “M:\Windows\Media\tada.wav”
On Error Resume Next
PlaySound sWAVFile, 0
If Err.Number Then Err.Clear
End Sub
جهت دانلود فایل نمونه روی لینک زیر کلیک راست و save link as.. را بزنید
https://arshad-hesabdar.ir/wp-content/uploads/2014/05/Book1.xlsm
موفق باشید
سلام دوست عزیز، من فایل محاسبه کارکرد شما را برای استفاده دانلود کدم ولی روال محاسبه ما به گونه دیگری است که در فایل اکسی ضمیمه شده مشاهده می کنید. مثلا:
پنجشنبه ها: ساعت کاری 6 ساعت هست و نباید کسر کار زده بشه.
زمان کارکر بطور پیشفرض 7 ساعت هست و بیشتر از آن به عنوان اضافه کار لحاظ می شود. و نباید جمع کل کارکرد به عنوان ساعت کاری لحاض شود.
ما در روزهای تعطیل هم حقوق داریم مانند نیروهای رسمی و باید مرخصی ها و تعطیلی ها را که مشخص می کنیم بطور پیشفرض 7 ساعت لحاظ شود.
ممنون میشم اگر بتونی فرمول های فایل ضمیمه شده من را برام بنویسی که محساباتم راحت بشه یا علی
سلام.
برای انجام این کار می بایست از طریق ایمیل baniasadi67@gmail.com هماهنگ کنید . اینجا صرفا جهت رفع مشکل و پاسخگویی به سوالات می باشد.
سلام من ميخوام برخي از اعداد ستون در فرمول جمع نمايش داده بشه ولي تو مجموع نياد آيا فرمتي وجود داره براي اون سلولها تعريف كنم ؟؟؟؟؟؟؟ممنون ميشم اگه جواب زودتر بديد
سلام.
ساده ترین راه این است که سلول هایی که میخواهید در جمع نمایش داده نشود را با فرمت TEXT ذخیره کنید.
موفق باشید
با درود آرزوی شادکامی برای حضرتعالی
فایل اکسل ضمیمه یک صورت وضعیت شرکت پیمانکاری میباشد که برخی عناوین انرا جهت عدم شناسایی پاک کرده ام و ذر صورت امکان نمایش داده نشود
سوال بنده مربوظ به سمت چپ work sheet میباشد که همانطور که ملاحظه می فرماییدبه 7قسمت تقسیم شده و وبا کلیک بر روی هر نماد بخشی از صفحه نمایش داده میشود خواهشمندم لطف نموده طرز ایجاد چنین کیفیتی را اموزش دهید
با تشکر مجدد
سلام.
این کار به سادگی قابل انجام است.
ابتدا سطرهایی که میخواهید گروه بندی کنید یا از گروه بندی خارج کنید را انتخاب کرده و سپس کلید های ترکیبی Shift+Alt+جهت سمت راست یا چپ را فشار دهید.
موفق باشید
سلام
1- چطور میشه بر روی یک فایل اکسل رمز گذاشت که جهت ورود رمز لازم باشد . در صورت امکان بصورت کاربردی توضیح دهید
با تشکر از شما
سلام.
روش رمزگذاری بر روی فایل های اکسل 2010 و 2013:
نرم افزار اکسل را باز کرده و از تب File، بر روی قسمت Info کلیک کنید.
از منویی که باز می شود بر روی اولین گزینه یعنی Protect Password کلیک کرده و سپس Encrypt The Password را انتخاب نمایید.
در مرحله بعد پنجره ای باز می شود که باید پسورد دلخواه خود را وارد کرده و با تایپ مجدد آن را تأیید کنید.
هم اکنون فایل آفیس شما رمزگذاری شده است.
روش رمزگذاری بر روی فایل های اکسل 2007 :
نرم افزار اکسل را باز کرده و از منوی Tools، گزینه Options را انتخاب کنید.
سپس به تب Security رفته و روی گزینه Password To Open کلیک کنید.
پسورد دلخواه خود را در کادری که باز می شود تایپ نمایید، هم اکنون فایل آفیس شما رمزگذاری شده است.
سلام وققتون بخیر
من مفهوم taking a bath در سرمایه گذاری را تقریبا می دونم اما واژه مناسب برای معنی این کلمه رو نمی دونم
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
توضیح اصطلاحی که گفتید به صورت زیر می باشد.
دوش گرفتن ! Take A Bath
هنگامی که یک سرمایه گذار که ضرر بزرگی را از سرمایه گذاری در یک موقعیت سوداگرانه تجربه کرده است ، دوستان وی به وی میگویند یک دوش گرفته است !
همینطور اصطلاح دیگری داریم با این عنوان:
گرفتن پروانه موتور ! Take A Flier
هنگامی که یک سرمایه گذار میخواهد به صورت دانسته در این موقعیت پر ریسک سرمایه گذاری کند ، دوستان وی میگویند he is going to take a flier
اما اگر دنبال واژه فارسی که این مفهوم رو برسونه هستید به نظر شخصی من اصطلاحات ایرانی از قبیل : داروندارش را از دست داد، زندگیش به باد فنا رفت، بیچاره شد و … میتونه جایگزین این اصطلاح بشه .
موفق باشید.
با سلام
کسر کار اول وقت و آخر وقت و اضافه کار اول وقت و آخر وقت با توجه به ساعت کاری خاص مثلا از 9:00 تا 17:00 چگونه در اکسل محاسبه می شود و فرمولش چگونه میشود.
با تشکر از راهنمایی شما
سپاس
سلام.
اگر منظورتون اینه که اگه یک نفر ساعت 7 اومد و 16 خارج شد یک ساعت براش اضافه کار و یک ساعت کسر کار بخوره به نظرم این مبنا کاملا اشتباهه. اما تعجیل و تأخیر از ساعت مبنایی که گفتید رو میشه با کمک توابع اکسل محاسبه کرد. همینطور شما میتونید فایلی که در بخش حقوق و دستمزد قرار دادم را ببینید. و در صورت نیاز به توضیح توابع مربوط به محاسبه تعجیل و تأخیر در ورود و خروج نیز میتونید از طریق ایمیل baniasadi67@gmail.com اطلاع دهید.
موفق باشید
باسلام
if(and(a1>0;a11800000;a1<=3800000);a1-(1800000)*.01=
برای محاسبه حقوق فرمول بالا را می نویسم در خش اول بجای برگرداندن0،trueرابرمی گرداند. وقتی بخش دوم را اضافه می کنم خطای value را بر می گرداند چرا ضمنا" بفرمائید فرمت سلول چی باید باشه
با توجه به اینکه توضیح سوال شما مفصل است و فایلتون هم ایراداتی داره پس از هماهنگی از طریق اس ام اس تماس بگیرید.
شماره را هم به ایمیلتان ارسال کردم.
موفق باشید
سلام. من باید آمار مربوط به شرکت را در فرم های اکسل وارد کنم. مشکلی که دارم این است که گاه موارد تکراری بسیار زیادی مانند نام شعبه، نام مشتری و…باید وارد شوند. حال اگرکد شعبه و شماره مشتری را داشته باشم و بتوانم فایلی شامل نام و کد شعبه را داشته باشم و آن را به خورد اکسل بدهم و از آن بخواهم در ستون مربوط به نام شعبه اگر کدی را وارد کردم، نام شعبه مربوطه را از آن بانک اطلاعاتی خوانده و آن را جایگزین کدی که وارد کرده ام کند، به طوری که دیگر آن نام به عنوان یک Text بوده و بستگی به کدوارد شده و بانک اطلاعاتی نداشته باشد راه حل چیست؟
سپاسگذار خواهم بود اگر پاسخ را برایم ایمیل کنید. با تشکر
شما با استفاده از توابع Vlookup و Hlookup به راحتی میتوانید این کار را انجام دهید اما اگر میخواهید پس از ورود داده از حالت فرمول به حالت text تبدیل شود یا میبایست از طریق ماکرو این کار را انجام دهید یا به صورت دستی هر زمان که میخواهید برای سلولهای حاوی داده این تبدیل را انجام دهید.
پاسخ به ایمیلتان نیز ارسال گردید.
با سلام ، چگونه میتوان عکسی را بک گراد فرمی یا فاکتوری قرار داد به نحوی که بتوان سایزو شکل قرار گرفتن آنرا مدیریت کرد طوری که وسط کاغذ قرارگیرد
سلام.
برای قرار دادن عکس یا لوگو در بکگراند یک فرم میبایست مراحل زیر را دنبال کنید.
View – Page Layout
پس از انتخاب گزینه فوق در قسمت Click to add header کلیک کرده و از تب Design گزینه picture را انتخاب کنید و سپس کلید work offline را زده و عکس مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
توجه داشته باشید در این حالت برای مدیریت عکس مربوطه چندان اختیاراتی نخواهید داشت اما اگر بخواهید مدیریت کامل روی عکس قرار داده شده داشته باشید توضیحات آن مفصل است و در صورت لزوم از طریق ایمیل هماهنگ کنید تا توضیحات به صورت تلفنی به شما داده شود.
سلام ، آقای بنی اسدی از راهنمائی شما سپاسگرارم ، ابتدا در asdsee عکس را resize کردم وبا استفاده از format picture زیر منوی design به خواسته خود رسیدم
با سلام خدمت شما دوست گرامي
سئوالي داشتم
من با كمكم از قسمت header در اكسل 2007 توانستم آرم شركنمون رو داخل صفحه فاكتورمون بيارم
اما مدتي هستش ار هر 4 تا پرينت كي ميگيرم 3 تاش بصورت بهم ريخته خط و خطوط و اعداد پرينت گرفته ميشود و فقط آرم شركت بصورت دقيق چاپ گرفته مي شود.
خواهشن من را راهنمايي بفرمائيد ك اشكال كار از كجا هستش
ممنون
سلام.
فایل مربوطه رو ایمیل کنید یا از طریق همین قسمت نظرات ارسال کنید تا راهنماییتون کنم.
موفق باشید.
سلام آقای بنی اسدی موفقیت روز افزون برای شما آرزو میکنم ، لطفا بفرمائید می شود در زیر منوی number در بخش custom مثلا بجای ریال ، کلمه دیگری را تعریف کرد که همزمان با تایپ عددی در سلول آن کلمه هم تایپ شود . ممنون از اینکه پاسخ می دهید.
سلام.
اگر میخواهید اعداد با جدا کننده باشد عبارت زیر را در قسمت type بنویسید.
##0,# کلمه مورد نظر
اگر هم میخواهید بدون جدا کننده و به همراه کلمه مورد نظر باشد و البته بدون اعشار به صورت زیر در قسمت type بنویسید.
0 کلمه مورد نظر
سلام
من یک فایل حقوق و دستمزد با سه شیت دارم .
اطلاعات پایه – لیست حقوق – فیش حقوق
می خواهم در شیت فیش حقوق با وارد کردن یک عبارت (مثلا کد پرسنلی یا نام) کلیه اطلاعات حقوق شخص از لیست حقوق فراخوانی گردد .
از چه تابع و یا ابزاری باید استفاده کنم و جطوری؟
با تشکر
سلام.
برای اینکار باید از توابع Vlookup و Hlookup استفاده نمایید اما چون در اینجا مجال توضیح مفصل نیست از طریق ایمیل جهت تماس تلفنی هماهنگ کنید.
موفق باشید.
باسلام
یک فایل اکسل2007مربوط به ساعت کاری دارم .می خواستم برنامه ای یا فرمولی برای آن تعریف کنم تا روزهای تعطیل (جمعه ها+تعطیلات بین هفته)را به طور خودکار و با رنگ دیگر نمایش دهد.لطفا راهنمایی کنید.
باتشکر
سلام.
اینکار برای جمعه ها با استفاده از فرمت بندی شرطی امکان پذیر است . اما اگر میخواهید روزهای تعطیل نیز اینگونه باشد باید ستونی را ایجاد نمایید و تعطیل بودن آن را مشخص کرده و پس از آن با استفاده از فرمت بندی شرطی اینکار قابل انجام خواهد بود.
برای توضیح اینکار میتوانید از طریق ایمیل جهت تماس تلفنی هماهنگ کنید.
موفق باشید.
چگونه میتوانم addins توابع تاریخ هجری شمسی در اکسل را دانلود و نصب کنم ؟
سلام،به سایت فرساران مراجعه کنید.
با سلام و خسته نباشید من مشکلی در اکسل دارم که به نظر خیلی ساده میاد ولی نتونستم با دانش اندکی که دارم اونو حل کنم لطفا کمک کنید یه فایل اکسل دارم که هرکار می کنم جمع ستون مبلغ رو نمی ده این فایل آپلود می کنم لطفا به من بگید مشکل از کجاست
سلام.
اعداد را با فرمت text وارد کرده اید.
برای حل این مشکل پس از انتخاب اعداد روی کادر زرد رنگ ظاهر شده در کنار آخرین سلول کلیک کرده و گزینه Convert to number را بزنید.
با سلام کاری رو که فرمودین رو انجام دادم ولی نشد لطفا خودتون روی فایل آپلود شده امتحان کنید اگه جواب داد راه حل رو به بگید.
با تشکر
سلام .
فایل به ایمیلتون ارسال شد.
سلام. خسته نباشید. ببخشید چطور میتونم در نمودار نقطه ای در اکسل، یک نقطه موردنظر را با خط چین به محور مختصات وصل کنم؟
سلام.
سوال شما نیاز به توضیح مفصل و تصویری دارد.از طریق ایمیل هماهنگ کنید.
سلام خدا قوت.در فایل پیوست میخوام در شیت “لیست ارسالی” مبلغی که از شیت “کلی” انتقال پیدا میکنه تا 500 ریال گرد بشه و در قسمت “دریافتی نهایی” بشینه. در شیت کلی ساعت ورود و خروج اساتید ثبت میشه و میزان ساعت تدریسشون به صورت آموزشی و غیر آموزشی جمع زده میشه و بعد از ضرب شدن در اشلشون مبلغ به دست میاد. چون فرمت تایم در فرمت مبلغ ضرب میشه فکر میکنم کار یه مقدار سخت میشه برای گرد کردن.
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید و اگه پیشنهادی در جهت ساده تر شدن محیط کار دارید بفرمایید.رمز فایل 123 هست.
سلام.
برای روند کردن از تابع Round استفاده کنید مانند نمونه اولی که برایتان نوشتم.برای ضرب یک ساعت در یک مبلغ نیز باید پس از ضرب یک ضرب در 24 انجام دهید تا نتیجه این فرمول به درستی انجام شود. به صورت نمونه یک مورد را برایتان انجام دادم.
راستش با وجود اینکه به نظر میاد زحمت زیادی برای تهیه فایلتون کشیدید اما به نظر من از پایه این فایل با اشکال مواجه هست و میتونست خیلی ساده تر باشه که البته نیاز به وقت گذاشتن داره ولی موارد دیگه ای هم به این شکل داشتم . به خاطر ضعف در شناخت توانایی های اکسل فایل رو پیچیده کردید.
موفق باشید
سلام علیکم. خیلی خیلی ممنونم از راهنماییتون. موفق، پیروز و سربلند باشید
سلام آقای بنی اسد خسته نباشید.
من از فیش حقوقی 93 خوشم آمده و می خواستم تو شرکت ازش استفاده کنم . ولی بخاطر آن مشکلی که قبلاً براتون فرستادم نمیشه . لطف می کنید قسمت مربوط به بیمه کارگر و کارفرما رو تصحیح کنید یا قفل رو فرمولش ببردارید . ممنونتون میشم اگه این کار انجام بدین .
سلام.
فایل جدید قرار داده شد.توضیحات نیز در پاسخ نظر قبلی شما داده شد.
موفق باشید.
سلام
ببخشید من یه نمودار نقطه ای کشیدم و می خوام شکل بعضی از این نقطه ها با هم فرق کنه،مثلا به شکل دایره ای،مثلث ….
من با اکسل 2013 کار میکنم ولی نمیتونم شکل نقطه هارو تغییر بدم در صورتی که تو ورژن های پایین تر این کار به راحتی انجام میشد.
ممنون میشم راهنماییم کنید.
سلام.
روی نقطه مورد نظر دابل کلیک کنید و پس از باز شدن منو های سمت راست این مسیر را دنبال کنید.
SERIES OPTIONS—Fill & Line—MARKER—MARKER OPTIONS—Built-in
سپس در قسمت Type شکل نقطه مورد نظر را به هر یک از اشکال دیگر میتوانید تغییر دهید.
موفق باشید
سلام. خسته نباشید.
مشکل من تو اکسل اینه :
میخوام یه فایل رو به اکسل تبدیل کنم که یکی از ستونها عددیه و این عدد 16 رقمی هست. مثلا عدد 6221061503122469
این فایل رو که به اکسل تبدیل میکنم عدد بالا تبدیل به 6.22106E+15 میشه و وقتی دابل کلیک میکنم عدد 6221061503122460 رو نشون میده.
میدونم اکسل تا 15 رقم رو پشتیبانی میکنه و 15 رقم با بالا رو گرد میکنه.
آیا راهی هست بشه این فایل رو که به اکسل تبدیل میکنم عددش درست بشه؟
سلام.
اگر فقط میخواهید عدد مربوطه در اکسل به درستی نمایش داده شود کافیست نوع آن را از تب Home قسمت Number به Text تغییر دهید تا بتوانید بدون هیچ محدودیتی هر عددی را وارد نمایید. اما اگر قصد انجام عملیات ریاضی شامل جمع و … روی عدد مربوطه دارید ضمن اینکه محدودیت 15 رقم وجود دارد برای نمایش صحیح 15 رقم میبایست نوع آن را Number قرار دهید.
موفق باشید
با سلام
در اکسل از یک listbox روی فرم استفاده کردم که نتیجه جستجو رو به من نشان می دهد . ردیف هایی که وجو داره دارای 18 ستون است درنتیجه خود listbox یک اسکرول افقی در اختیار من قرار می دهد تا تمام 18 ستون رو بتونم ببینم .مشکل من این جاست که زمانی که مشخصه راست به چپ فرم رو فعال نکردم ستون اول من سمت چپ قرار می گیره که من می خوام ستون اول از سمت راست نمایش داده بشه و زمانی که خاصیت راست به چپ فرم رو فعال می کنم ستون اول سمت راست قرار میگیره اما وضعیت اسکرول طوری است که چند ستون اخر رو در حالت عادی نشان می ده می خواستم اگه امکان داره بگید چطوری می تونم ستون ها رو از راست به چپ در حالی که در حالت عادی چند ستون ابتدایی نمایش داده بشه نه ستون های انتهایی (توجه داشته باشید ستون مد نظر هست نه سطر)
سلام.
خیلی متوجه سوالتون نشدم. بهتر بود فایل مربوطه را بفرستید و بر اون اساس توضیحات سوالتون رو بدید. حتما کمکتون میکنم.
دوست عزيز سلام
نحوه تايپ كردن علامت Semicolon ; در اكسل چگونه است ؟
با تشكر
سلام، صفحه کلید را در حالت انگلیسی قرار دهید سپس از کلید “ک” را بزنید.
دوست بزرگوار سلام
ميتوان در اكسل نمودار با دو تابع y و يك تابع x رسم نمود ؟
به پيوست عكس نمونه نمودار را برايتان فرستادم.
با تشكر فراوان
سلام.
بله امکانش هست . نمودار رو به صورت معمولی با دو ستون y رسم کنید و سپس از گزینه seriese option ، secondary axis را انتخاب نمایید.
اگر هم مشکلی وجود داشت اطلاعات نمونه را ارسال کنید تا برایتان ترسیم کنم.
موفق باشید
سلام دوست عزیز، من فایل محاسبه کارکرد شما را برای استفاده دانلود کدم ولی روال محاسبه ما به گونه دیگری است که در فایل اکسی ضمیمه شده مشاهده می کنید. مثلا:
پنجشنبه ها: ساعت کاری ۶ ساعت هست زمان کارکر بطور پیش فرض ۷ ساعت هست و بیشتر از آن به عنوان اضافه کار لحاظ می شود. ا در روزهای تعطیل هم حقوق داریم و باید مرخصی ها و تعطیلی ها را که مشخص می کنیم
lممنون اگر راهنمایی بفرمایید که به جه صورت میتونم فرمولهای داده شده در فایلتون را اصلاح کنم و با توجه به نیازم از اون استفاده کنم
سلام.
بسیار ساده میتوانید این تغییرات را انجام دهید. به قسمت مشخصات رفته و ساعت استاندارد و ساعت کار روز پنجشنبه رو به ساعاتی که گفتید تغییر دهید.به صورت اتومات تمام محاسبات بر آن اساس تغییر خواهد کرد.اگر هم مشکلی بود اعلام کنید.
موفق باشید.
سلام
چطور میشه در فایلی که ساعات اضاقه کاری رو برحسب ساعت و دقیقه محاسبه کرده ، با وارد کردن مبلغ هر ساعت اضافه کاری ، مبلغ اضافه کاری رو به دست آورد ؟
برای محاسباتی از این قبیل فقط کافی است فرمول را به حالت عادی وارد کرده و در انتها در عدد 24 ضرب نمایید.
به عنوان مثال ساعت اضافه کاری * مبلغ * 24
موفق باشید
با سلام
تو فایلهای اکسل امکانش هست که مثلا پس از تکمیل جدول ، اکسل خونه های خالی رو خودش با یه چیز مشخص پر کنه ؟ مثلا اکسل هر سلولی رو که خالی هست رو به طور خودکار با عدد صفر پر کنه
سلام.
اینکه به صورت پیشفرض یک عدد مانند صفر در سلول وارد شود امکان پذیر نیست اما اگر یک محدوده دارید که حاوی سلول های خالی است و میخواهید این سلولها با عدد صفر یا هر عبارت دیگر پر شود میتوانید از کد VBA زیر استفاده کنید.
ابتدا Alt+F11 را بزنید، سپس گزینه Insert ، Module و در صفحه باز شده کد زیر را کپی کنید.
Sub FillEmptyBlankCellWithValue()
‘پر کردن سلولهاي خالي انتخاب شده با عدد وارد شده در کادر نمايش داده شده
Dim cell As Range
Dim InputValue As String
On Error Resume Next
‘سوال براي عددي که در محدوده انتخابي خالي قرار گيرد
InputValue = InputBox(“عددي را که ميخواهيد محدوده انتخابي را با آن پر کنيد را وارد نماييد”, _
“پر کردن سلول هاي خالي”)
‘پيدا کردن سلول هاي خالي و پرکردن آن با عدد وارد شده در مرحله قبل
For Each cell In Selection
If IsEmpty(cell) Then
cell.Value = InputValue
End If
Next
End Sub
پس از آن در صفحه اکسل با انتخاب تب Developer و قسمت Control روی کلید Button کلیک کرده و کلید خود را در محلی از صفحه رسم کنید و در صفحه باز شده گزینه FillEmptyBlankCellWithValue را انتخاب کرده و Ok را بزنید.
اکنون محدوده ای که می خواهید سلولهای خالی آن با عدد یا عبارتی پر شود را انتخاب کرده و کلید ایجاد شده را بزنید و در پنجره باز شده عبارتی که می خواهید را وارد کنید.
1) سلولای مورد نظرتو سلکت کن
2) کنترل و کلید H را با هم بزن
3)در قسمت replace عدد صفر را بزن
4) replace all را بزن
با تشکر از راهنماییتون
با سلام مجدد و تشکر از راهنماییتون
ولی در توضیحاتتون نحوه انجام مراحل زیر رو متوجه نشدم که کجا و چطور باید انجام بدم :
پر کردن سلولهای خالی انتخاب شده با عدد وارد شده در کادر نمایش داده شده
Dim cell As Range
Dim InputValue As String
On Error Resume Next
‘سوال برای عددی که در محدوده انتخابی خالی قرار گیرد
InputValue = InputBox(“عددی را که میخواهید محدوده انتخابی را با آن پر کنید را وارد نمایید”, _
“پر کردن سلول های خالی”)
‘پیدا کردن سلول های خالی و پرکردن آن با عدد وارد شده در مرحله قبل
For Each cell In Selection
If IsEmpty(cell) Then
cell.Value = InputValue
End If
Next
End Sub
پس از آن در صفحه اکسل با انتخاب تب Developer و قسمت Control روی کلید Button کلیک کرده و کلید خود را در محلی از صفحه رسم کنید و در صفحه باز شده گزینه FillEmptyBlankCellWithValue را انتخاب کرده و Ok را بزنید.
اکنون محدوده ای که می خواهید سلولهای خالی آن با عدد یا عبارتی پر شود را انتخاب کرده و کلید ایجاد شده را بزنید و در پنجره باز شده عبارتی که می خواهید را وارد کنید.
ممنون میشم اگه کاملتر توضیح بدید
سلام. با من تماس بگیرید.09217709569
با سلام
فرمولی هست که اگر عدد کتر از صفر شد به طور مثال 3- باز هم عدد صفر به ما نمایش یده
سلام.
بله.
خیلی سادست. با تعریف یک if به راحتی میتوانید این کار را انجام دهید.به صورت زیر:
=if(formula<=0,0,formula)
به جای کلمه formula فرمول موجود در سلول را وارد نمایید.
سلام
1- در ستون اول من روزهاي هفته رو براي 31 روز ماه نوشتم حالا دنبال فرمولي هستم كه مثلاً وقتي من عدد 25 رو تو يك خونه ديگه وارد ميكنم تعداد شنبه ها رو تو ماه برام بشماره؟
2-وقتي فايلهاي اكسل رو باز ميكردم و تغييري درش نميدادم موقع بستن فايل پيغام ميخواهيد سيو كنيد رو نميداد ولي از وقتي براي حل سوال 1 از فرمول offset استفاده ميكنم وقتي فايل رو باز ميكنم و تغييري درش نميدم سوال ميكنه كه ميخواهيد فايل رو سيو كنيد ! چرا قبلاً پيغام نميداد ولي حالا ميده مگه فرمول Offset يا Choose چه خاصيتي دارن؟
سلام.
در مورد سوال اول که دقیقا متوجه منظورتون نشدم. اگه یک فایل نمونه میفرستادید و از روی اون سوالتون رو مطرح میکردین بهتر بود.
اما در مورد سوال دوم درسته فکر میکنم فرمول های رفرنس دهی به دلیل اینکه با هر بار باز شدن اکسل رفرش می شوند حتی اگر تغییری در فایل انجام ندهید نیز از شما تأییدیه خروج میخواهد. اگر بخواهید این اتفاق نیفتد میتوانید به صورت زیر محاسبه خودکار را لغو کنید.
File– options– Formula– Calculation option–manual
با فعال کردن گزینه Manual دیگر محاسبات به صورت خودکار بروز نمیشود و با هر تغییر جهت تغییر در محاسبات باید کلید F9 را بزنید.
در سوال قبل منظورم اينه كه وقتي عدد 25 رو ميدم تعداد شنبه ها رو تا بيست و پنجم و وقتي عدد مثلاً 15 رو ميدم تعداد شنبه ها رو تا پانزدهم بهم بده
سلام و خسته نباشید.
سوال در مورد توابع شرطی در اکسل
در خانه a1 چند انتخاب شامل الف، ب، ج، د داریم.حال می خواهیم در خانه b1 یک تابع شرطی بنویسیم که شامل موارد زیر باشد.
اگر در خانه a1، الف انتخاب شود در خانه b1 عدد 1000 نمایش داده شود، اگر در خانه a1، ب انتخاب شود در b1 عدد 2000 نمایش داده شود، اگر ج انتخاب شود، 3000 و اگر د انتخاب شود، عدد 4000 نمایش داده شود.
باتشکر
سلام.
=IF(A1=”الف”,1000,IF(A1=”ب”,2000,IF(A1=”ج”,3000,IF(A1=”د”,4000,””))))
سلام
من می خاستم خونه های جدول توی اکسل رو که لیست و نحوه ی محاسبه حقوق پرسنل هست تک تک روی فیش حقوقی جداگانه چاپ کنم. چون تعداد زیاده نمی تونم دونه دونه بزنم.
ممنون می شم اگه راهنمایم کنید.
سلام.
مثل همیشه تأکید میکنم اینگونه سوالها را بهتر است ضمن ارسال فایل مربوطه و از روی نمونه مطرح نمایید تا مفهوم تر باشد.
سوالتون برام خیلی مفهوم نیست.
سلام من میخوام در اکسل در قسمتی که فرمول ها نمایش داده میشوند این دیده نشود چون میخوام بدم به دوستام
لطفا راهنمایی کنید
سلام . سلولهای حاوی فرمول را انتخاب کنید — Ctrl+1 — در تب protection تیک مربوط به قفل کردن سلول و پنهان کردن فرمول را بگذارید. سپس تأیید کرده و در نهایت از تب review — protect sheet صفحه را قفل کنید.
سلام خسته نباشید .میخواستم بدونم چه طوری میشه در اکسل عددی را در دو sheet مختلف باهم مرتبط کرد به گونه ای که هر گاه آن عدد در sheet 1 تغیر کرد خود به خود در sheet 2 هم تغیر کند?
سلام.
در شیت دو در سلول مورد نظر علامت مساوی را بنویسید و بدون زدن کلید اینتر به شیت یک مراجعه کرده و سلولی که میخواهید به آن لینک شوید را انتخاب کرده سپس کلید اینتر را بزنید.
تابعی نیاز دارم که در یک ستون کوچکترین عدد بالاتر از صفر و یا خود صفر را نشان دهد
تابع min کوچکتر از صفر را نشان میدهد درصورتی که نیاز به اعداد منفی ندارم
لطفا با راهنمائی کامل ممنون میشوم.
سلام.
فایل را ارسال کنید و روی نمونه سوالتون رو مطرح کنید.
سلام ، چطور میشود ماکرویی نوشت که با هر بار اجرای آن سطرهای مورد نظر در شیت بعدی به ترتیب از بالا به پایین وارد شوند
سلام.
یعنی چه ؟ سطر ها به ترتیب از بالا به پایین وارد شوند! چه چیز وارد شود؟
سلام آقای بنی اسدی
از خدمتتون 2 تا سوال داشتم
1برای روکش کردن کردن یک شید باید چی کار کنم منظور شید که هایپر میشه به شید بعدی باصفحه رنگی و جالب به نمایش در بیاد
2من یک فایل حقوق و دستمزد با چند شیت دارم .
می خواهم در شیت فیش حقوق با وارد کردنکد پرسنلی کلیه اطلاعات حقوق شخص از لیست حقوق فراخوانی گردد .
اگه میشه یک فایل توضیحی برای دانلودهم بزارین
ممنون
سلام برای اینطور سوال ها بهتر است فایلی ک در حال کار روی آن هستید را هم بفرستی تا فرمول های مربوطه را در فایل خودتان وارد کنم و در صورت نیاز توضیحات تکمیلی داده شود
سلام خسته نباشید من 3 ستون داده دارم (30 سال آمار )که شامل داده های سال ، روز و دما میشن میخوام از بین دماهایی که دارم اونایی که کوچکتر مساویه صفر هستند رو بهم بگه تاریخشون کی هست و بعد تاریخ آخرین باری که دما کوچکتر مساویه صفر بوده رو واسم پیدا کنه و در آخر بهم بگه دما در اون آخرین تاریخ چقدر بوده است .
نمونه فایل را برای شما پیوست می کنم
ممنون
سلام فایل شما به همراه پاسخ مربوطه به ایمیلتان ارسال گردید. اگر در توضیح فرمول ها یا نتیجه آن اشکالی میبینید اعلام کنید.
سلام ، سپاسگذارم بابت پاسخ به پرسش بنده، فقط یه سوالی دارم ، من قسمت آخر تابع Vlookup رو که col index نام داره نفهمیدم چی شده اگر توضیحی بفرمائید ممنون میشم.
اون قسمت میگه بعد کدوم ستون رو میخوای برات بخونه؟ یعنی وقتی نتیجه قسمت اول رو پیدا کرد عبارت ستون چندم رو میخوای نشون بده.
ممنون آقای بنی اسدی
سلام.
ضمن هماهنگی برای تماس از طریق پیامک، تماس بگیرید.
09217709569
عرض سلام و ادب خدمت دوستان و اساتید
من یه مشکلی داشتم اونم اینه که من یه ستون اطلاعات تو اکسل دارم
حالا میخوام یه تعداد از اطلاعات این سلول هارو انتخاب و کپی کنم
مثلا اکسل از 3000 سطر من در یک ستون سلول های سطر های 1 و 5 و 10 و 15 و … و 3000 در همون ستون مورد نظر برام انتخاب کنه.
آیا فورمول خاصی داره؟ یا باید به قسمت خاصی مراجعه کنم که دستورش اونجا هست؟
از جواب های خوبتون ممنونم.
وقتی در کاربرگ مورد نظر میخوام یک سطر اضافه کنم این پیغام رو میده
“Ecxel cannat compelete this task with available resources.choose less data or close other applications”
در صورتی که بقیه کاربرگها توی همون فایل به راحتی سطر و ستون اضافه میشه راه خلش چیه
سلام. فایل رو به ایمیلم ارسال کنید