پاسخگویی به سوالات اکسلی
آیا شما هم نگران سوالات اکسلی هستید که در مصاحبه از شما پرسیده می شود ؟! و یا به هنگام کار با اکسل به مشکل مواجه می شوید و سوالات زیادی برای شما ایجاد می شود ؟
در این صفحه قصد داریم به سوالات اکسلی پرتکرار شما عزیزان که در مصاحبه های کاری از شما پرسیده می شود و یا حتی به هنگام استفاده از اکسل به مشکل بر میخورید بپردازیم
که با دانستن نکات و ترفند های اکسلی شخص مصاحبه کننده را حیرت زده کرده و در دو سطح مقدماتی و پیشرفته به سوالات آن شخص پاسخ دهید و مشکلات و سوالات خود را به راحتی حل نمایید .
اولین سوال اکسلی
ساده ترین و البته مهمترین سوال اکسلی که ممکن است از شما پرسیده شود مربوط به عملیات جمع در اکسل می باشد.
عملیات جمع عملیاتی به ظاهر ساده و اما پرچالش می باشد !!
به مثال زیر دقت کنید !
اگر شخص مصاحبه کننده از شما بپرسد عملیات جمع را در محدوده مشخص شده انجام دهید ؟ جواب شما چیست ؟
قطعا اولین چیزی که به ذهن شما می رسد این است که ابتدا مساوی را نوشته و سپس تک تک داده ها را انتخا می کنید بصورت زیر و تا پایین آن را درگ می کنید .
و یا شاید بعضی از دوستان از تابع sum استفاده کنند ، بدین صورت که با تایپ تابع sum و یا استفاده از کلید های میانبر alt و مساوی را زده و تا پایین آن را درگ کنند . بصورت شکل زیر
اما جواب ها با هم متفاوت هستند چراااا !!! بنظر شما کدوم جواب درست است ؟؟
د رپاسخ به سوال اول باید بگویم ،اگر با دقت به محتوای جدول نگاه کنید متوجه خواهید شد که بعضی از داده ها حالت تکس داشته و همین مورد باعث متفاوت شدن جواب ها شده است !!
و اما سوال دوم !!
کسی که بصورت دستی داده ها را با هم جمع زده است جواب آن ها درست است !!
بله !! عملیات جمع با علامت + بصورت دستی باعث می شود که اکسل متوجه شد که یک عملیات ریاضی قرار است بر داده ها انجام شود پس دادهای با فرمت تکس را عدد فرض خواهد کرد.
چالش اکسلی
اگر دادهای شما فراتر از این داده ها باشد چه می کنید ؟ اگر بخواهید بصورت دستی با عملیات جمع این کار را انجام دهید خیلی زمان بر بوده و حرفه ایی نیز نمی باشد ؟؟!!
برای این کار راه حلی وجود دارد ! فقط کافی است در این شرایط که فرمت اعداد متفاوت است از تابع sumproduct در اکسل استفاده نمایید و البته باید این نکته را نیز در فرمول لحاظ فرمایید و قبل از انتخاب محدوده از دوتا منفی – – استفاده نماید .
SUMPRODUCT(–B3:D3)=
دومین سوال اکسلی
جدولی حاوی متن ، عدد و یا حتی سلول خالی وجود دارد و از شما خواسته می شود جمع آن محدوده را محاسبه فرمایید . برای این سوال شما چه راه حلی دارید؟
برای حل این مسئله تنها کافی است در داخل تابع sumproduct که در مثال اول توضیح دادیم از یک تابع iferror نیز استفاده نمایید.
اکثر افراد چون با تابع سام پروداکت با ارور مواجه می شوند تابع ایف ارور را ابتدا فرمول قرار می دهند اما ان عملیات اشتباه بوده و باید بصورت زیر فرمول را نوشته و استفاده نمایید
SUMPRODUCT(IFERROR(–B3:E3,””))
سومین سوال اکسلی
اگر در مصاحبه کاری به شما یک جدول را نشان دهند که حاوی عدد، متن، سلول خالی و ستون پنهان شده باشد و از شما بخواهند جمع آن محدوده را محاسبه فرمایید شما چه می کنید ؟؟
برای پاسخ به این سوال چالشی اکسل کافی است در ابتدا محدوده هاید شده را آن هاید کرده و سپس فرمول cell را بالای سطر اول بصورت زیر نوشته و قسمت INFO TYPE را حالت WIDTH قرار دهید .
CELL(“width”,B2)=
اگر نسخه ویندوز شما جدید باشد ممکن است با ارور spill مواجه شوید که برای حل آن کافی است قبل فرمول از گزینه @ استفاده می کنیم و تا انتها درگ می کینم .
CELL(“width”,B2)@=
بعد از مرحله بالا کافی است داخل فرمول سام پروداکت که در سوال دوم اکسلی توضیح داده شد از یک شرط استفاده نماییم .و به اکسل بگوییم مواردی که عرض آن صفر بود در عملیات جمع من اثر نده !
بدین صورت که بعد فرمول سام پروداکت که درمثال قبل توضیح دادیم علامت * ضربدر را نوشته و سپس می نویسیم که محدوده سل بصورت مطلق اگر بزرگتر از صفر هستند true و اگر نبود false بشه به همین راحتی .
SUMPRODUCT(IFERROR(–B3:F3,0)*($B$1:$F$1>0))
در این حالت اگر ستون، هاید شود اعداد داخل آن محدوده صفر طلقی شده و در نظر گرفته نمی شود و اگر همان ستون را آن هاید کنیم اعداد آن محدوده در فرمول محاسبه می شود
برای مشاهده آموزش ویدئویی سوالات اکسلی بالا بر روی لینک زیر کلیک کرده و آن را در پیج اینستاگرام مطالب کمیاب در اکسل و حسابداری مشاهده فرمایید .
چهارمین سوال اکسلی
تا حالا براتون پیش اومده برای تمرین در اکسل بخواین یک محدوده حاوی متن یا عدد داشته باشید؟
خوب اگه مثلا میخواهید 4 ستون و 4 سطر حاوی عدد 100 داشته باشید چی کار می کنید؟
ما یک راه حل ساده به شما نشان میدهیم.
فقط کافی است محدوده مورد نظر رو انتخاب کنید و عدد 100 رو وارد کنید و در انتها کلیدهای ترکیبی Ctrl + Enter را بفشارید.
به همین سادگی.
اگر شما هم روش سریع تر و آسان تری برای این کار می دانید در قسمت نظرات با دیگران به اشتراک بگذارید.
پنجمین سوال اکسلی
وقتی میخواهید چند ستون خالی در بین یک محدوده ایجاد کنید به چه صورت عمل کنید؟
چطور اینکار را انجام دهید.
1- کلید Ctrl را نگه دارید.
2- ستون ها را یکی یکی انتخاب نمایید.
3- کلیک راست کرده و گزینه Insert را انتخاب نمایید.
همچنین این کار را میتوانید برا سطر ها نیز انجام دهید!
مدیریت سایت مطالب کمیاب آماده پاسخگویی به کلیه سوالات شما در زمینه اکسل می باشد.
می توانید سوالات خود را از قسمت نظرات برای ما ارسال نمایید .
امیدواریم سهم کوچکی در آموزش نرم افزار بسیار کاربردی اکسل داشته باشیم .
به یاد داشته باشید که در اکسل همیشه راه های میانبر و کاربردی بهتری نیز وجود دارد و ممکن است برای یک عمل چندین راه وجود داشته باشد.
با توجه به اینکه یکی از اهداف پاسخگویی به سوالات استفاده سایرین می باشد ترجیحا سوالات خود در در قسمت نظرات پایین همین صفحه مطرح کنید .
ضمنا توجه داشته باشید با توجه به حجم انبوهی از سوالات ترجیحا به اشکالاتی که نیاز به توضیح مفصل ندارد پاسخ داده خواهد شد و سوالاتی که نیاز به توضیح و آموزش دارد را میتوانید ضمن توضیح کامل فایل مرتبط را به آدرس n.baniasadi67@gmail.com ارسال نمایید .
جهت استفاده از مطالب آموزشی دیگر ما در خصوص اکسل و ورد همچنین میتوانید وارد کانال ما در تلگرام شوید.
همچنین آموزش های متنوع ما رو در یوتیوب و اینستاگرام می توانید دنبال کنید.
درباره محمود بنی اسدی (مدیر سایت)
فارغ التحصیل کارشناسی ارشد حسابداری، ده سال سابقه تدریس اکسل در سطوح مختلف از قبیل فرمول نویسی، ابزارهای هوش تجاری، ترفندها و ... ، نویسنده شش مقاله در سطح ملی و ISI
نوشتههای بیشتر از محمود بنی اسدی (مدیر سایت)
با سلام. من چند تا فایل اکسل دارم که که همگی به هم لینک هستند و داده ها رو ازیک دیگر دریافت میکنن…. منبع کلی داده ها هم هر ماه از ادارات مختلف برای من ارسال میشه که همه این فایل ها قبلا فرمولاش داده شده و فقط بحث بازخوانی اطلاعات داریم.
حالا مشکلی که جدیدا بوجود اومده این هست که قبلا که فایل های دیتای اولیه برامون ارسال میشد من همین فایل رو در پوشه مناسب خودش با اون اسمی که قبلا براش تعریف کرده بودم ذخیره میکردم و کلیه اطلاعات فایل های اصلی هم به محض ذخیره شدن اون فایل اولیه بروز میشد.
ولی جدیدا چند وقتی هست که اطلاعات بعد از ذخیره بازخوانی نمیشه و حتما برای بازخوانی شدن باید فایلی که ذخیره کردم رو ببندم و دوباره باز کنم تا عملیات بازخوانی صورت بگیره و اطلاعات جدید بروز بشه. از اونجایی که تعداد فایل هم خیلی زیاده و ممکنه کاربر یادش بره که فایل ذخیره شده رو یه باز ببنده و بلافاصله دوباره باز کنه ممکنه اطلاعات نهایی ناقص بشه….
چیکار باید کرد که مثل قبلا اطلاعات اولیه بعد از ذخیره بلافاصله بازخوانی بشن ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید
شماره واتساپ و تلگرامم هم اینه اگه اونجا پاسخاتون رو هم بتونم ببینم.?
۰۹۰۳۰۲۵۷۳۰۳
باسلام
مندر مبحث فرمولهای شرطی راهنمایی می خواستم من کالایی دارم که تا وزن2کیلو فی فروش200000ريال میباشد وبه ازا هر100گرم تاسقف500گرم به ازا هر100گرم1000ريال به قیمت پایه اضافه می گردد وهمچنین برعکس اگر میانگین وزن زیر 2کیلو بود به ازاء هر100گرم 1000ريال از مبلغ پایه کسر گردد لطف کنید راهنمایی بفرمائید فرومول نویسی به چه صورت می باشد
متشکرم
سلام
در محل شرط های تابع averageifs چگونه میتوان از or استفاده کرد
مثلا فقط میخواهیم متوسط فروش سالهای 1398 و 1399 را بدست بیاوریم
چگونه شرط را برای این دو عدد بگیریم ؟
با سلام
بنده یک اکسل دارم که می خواهم از آن ویلوکاپ بگیرم و شماره موبایل مشتریان را مطابق با شماره فاکتورشان، روبرویش بنویسم.
مشکلی که وجود دارد این است که شماره های فاکتور به شکل زیر هستند:
20183-20183-1-1
20183-20183-1-10
20183-20183-1-100
20183-20183-1-1000
20183-20183-1-10001
و …..
و اینکه همه شماره فاکتورها، شماره موبایل ندارند. ولی ویلوکاپ نمی تواند دقیق پیدا کند و ارور NA می دهد چون شماره ها شبیه به هم هستند.
سلام خسته نباشید .من یه سوال داشتم . چطوری میتونم با استفاده از اکسل داده ها رو شمارش کنم .مثلا من ۱۰۰۰۰تا عدد دارم میخوام بفهمم چه عددی چندبار تکرار شده و برای من شمارش کنه. سپاس فراوان
با سلام
یک ستون از اعداد 1,2,4,5,6,8,9,11,12,13 داریم با چه فرمولی میشه اعداد 3,7,10 که ثبت نشده را میتوان پیدا کرد
سلام وقتتون بخیر
من یک ستون تاریخ دارم و یک ستون عدد میخوام این دو ستون رو به شکل زیر ادغام کنم
1345/12/5،568
میشه راهنماییم کنید
سلام من چند تا جدول دارم تو یه شیت که هر جدول به نام یه محصوله و هر محصولم هم کد خودشو داره من میخوام تو یه شیت دیگه یه متور جستو جو واسه اون شیت بزارم و وقتی مثلا کد محصولو میزنم برام بقیه اطلاعاتو نشون بده
می تونم ستونی که کد نوشته شده است رو با تابع متچ پیدا کنم ولی نمی تونم واسه سطرش فرمول بنویسم
از تابع vlookup استفاده کن
سلام و عرض ادب مهندس
میخواستم یک عدد رو بین دو عدد جستجو کنم
مثلا سلول A1 برابر یا عدد 1
و سلول B1 برابر با عدد 100 باشد
در سلول دیگر عدد 80 رو جستجو کنم در صورت وجود بین 2 عدد بالا سلول C3 رو نمایش دهد
با تشکر
سلام
من یه لیست ۱۰۰ تایی در اکسل دارم و میخوام با استفاده از conditional formatting در ستون نام سلول هایی ک تعداد کاراکترشون بین ۳ تا ۸ هست رو هایلایت کنم اما نمیدونم باید چه فرمولی بنویسم لطفاً راهنمایی کنید
سلام. روزتون بخیر. چرا وقتی از قسمت Protect sheet، پسورد روی اکسل قرار میدم(و تمامی گزینه ها بجز گزینه ی اول در تنظیمات پسورد رو تیک میزنم)و سپس فایل رو روی سایر کامپیوترها Share می کنم، پسورد فایلم در اون کامپیوترها حذف میشه و با کلیک روی Unprotect sheet، هیچ پسوردی نمیخواد؟!!
تمامی زحماتم داره به باد میره! لطفا راهنماییییییی
سلام
اگه به این سئوال من جواب بدید خیلی کمک بزرگی بهم کردین
یه جدول دارم که توی ستون اول یه سری عدد (قیمت) هست و توی ستون دوم تاریخ و ساعت (که توی بازه ی صدها روز ادامه داره)
می خوام قیمتهای ستون اول رو برای هر روز با هم جمع کنم. یعنی مشخص بشه که در هر روز جمع مبلغ چقدره.
نمونه جدول اینجوریه:
مبلغ زمان ثبت
212,000 1400/12/22 09:55:27
212,000 1400/12/22 09:20:25
488,500 1400/12/22 03:53:58
252,000 1400/12/22 00:45:38
114,000 1400/12/21 09:03:38
480,300 1400/12/21 06:52:02
711,500 1400/12/21 01:08:16
328,500 1400/12/20 22:01:03
673,400 1400/12/20 20:12:50
337,000 1400/12/20 19:57:50
467,400 1400/12/19 22:01:12
293,500 1400/12/19 20:58:44
848,000 1400/12/19 19:03:02
895,700 1400/12/19 18:59:04
170,500 1400/12/19 17:06:58
411,000 1400/12/19 16:26:48
و
و
و
سلام یک جدول دارم که شامل اسامی سه منطقه است .البته روزانه این اسامی کم و زیاد میشوند و ثابت نیستند.جلوی نام آنها میزان خرید و بدهی آنها در دو ستون مشخص میگردد.خواستم ببینم راهی هست که اتوماتیک جمع فروش و بدهی هر منطقه را داشته باشم حتی اگر تعداد نام ها اضافه یا کسر شود.
تشکر
لطفا به سوالم پاسخ دهید . فرمولی رو برای یک محدوده a1:k1 در اکسل نوشتم میخوام با درگ کردن در همان ردیف به سلولهای بغلی محدوده اینجوری عوض بشه a2:k2 و a3:k3 فقط در همان ردیف درگ کنم و اینجوری محدوده تغییر کنه که فقط شماره ردیفها زیاد بشه و نام ستون ثابت بمونه. ممنونم
با سلام
من دو تا ستون در اکسل دارم هر ستون حداقل 50 الی 100 ردیف دارد که بقولا اطلاعات پایه ای من هست ردیف اول هر ردیف جوابش در ردیف اول ستون دوم هست و همینطور الی آخر…
میخوام یک فرمول بنویسم که بهش بگم اگر در سلول A1 اگر مثلا عددی از ستون اول بود همون جواب روبرویی اون ردیف اول در ستون دوم را برام بنویسه
من یه 10 تایی ردیف را با استفاده از IF نوشتم و درست هم هست
اما وقتی ردیف ها زیاد باشه به طبع فرمول باید بیشتر بنویسم
روشش چیه که بطور خودکار از داده های اولیه ام برداره
یعنی اگر عددی مساوی ردیف اول درستون اول بود جواب هم در ردیف اول و ستون دوم باشه و الی آخر
آیا باید از IF استفاده کنم یا میشه یه فرمول بهم بگین
ممنون از راهنمایی شما
باسلام و خسته نباشید
در یک شیت و در یک صفحه از اکسل حداقل 2 جدول جدا از هم با اطلاعات غیر مرتبط وجود دارد.هنگام فرمت کردن (اتو فیت کردن سطر و سطونها و …) هریک از جدول ها، تغییرات بر روی جداول دیگر نیز اعمال میشود.درصورتیکه بخواهیم تغییرات فقط روی جدول دلخواه تاثیر بگذارد چه راه هایی وجود دارد.
ممنون
سلام
وقت به خیر
من جدولی دارم با حدود ۱۵ ستون و تا چندصد ردیف، و انواع آمار رو با فرمول کانتیفس استخراج میکنم.
حالا میخوام برای کراکتر شرط در یک ستون از «یا» استفاده کنم.
یعنی اگر در یک ستون نام پزشک، در ستون دیگر ماه و در یک ستون بخشهایی از بیمارستان که پزشک آنها را ویزیت کرده آمده باشد میخواهم مشخص کنم چند مورد در فروردینماه دکتر اکبری بخشهای اورژانس یا داخلی را ویزیت کرده.
نمیدونم سؤالم رو واضح مطرح کردم یا نه ولی ممنون میشم اگه جواب بدین،?
سلام استاد چرا کلید دبل پینتر درسربرگ home کار نمی کند چطور فعالش کنم . ممنون
سلام میخواستم بدونم با چ تابعی و چجوری می تونم فرمول بدم که مثلا اگه گالن بود بذار عدد۴ رو اگربشکه بود بذار عدد ۵ رو و …. باتشکرررر خیلی ضروری هستش اگه زود پاسخ بدین ممنون میشم
سلام یک فایل اکسل داریم که فونت چند سلول مختلف آنرا سفید کرده ایم که در پرینت نشان داده نشود.
با اکسل 2010 سلول های فونت سفید نشان داده نمی شود ولی در اکسل 2019 آن سلول ها در پرینت نشان داده می شود که ما نمی خواهیم در پرینت 2019 نشان داده شوند.
( مطلب قابل توجه اینکه این فایل با پسوند xls است و باوجود تغییر به xlsx مشکل حل نشد. بررسی دیگر نشان دهنده این است که اگر در یک صحه اکسل 2019 این فایل را ایجاد کنیم مشکل وجود ندارد و فونت های سفید پرینت نمی شوند.
ضمنا از حوصله خارج است که این فرم را مجددا با اکسل 2019 ایجاد کنیم ). ممنون از راهنمایی
با سلام من یک ستون از علامت مثبت و منفی دارم که مثلا سه تا مثبت هست بعدش دو تا منفی و باز تعدادی مثبت و باز تعدادی منفی الی آخر ، میخواستم بدونم چطوری میتونم حد اکثر تعداد تکرار مثبت ها و منفی های پشت سر هم رو بدست بیارم ؟
با سلام و خسته نباشید-یک فایل اکسل شامل دو شیت دارم که اطلاعات با کلیک یک باتن از شیت یک به دیتابیسی در شیت دو منتقل میشه یه ساب روتین میخوام که اگه رکورد تکراری بخواد به شیت دو منتقل بشه پیغام “رکورد تکراری” بده و مانع از ثبت رکورد تکراری در دیتابیس بشه
با سلام و خسته نباشید-یک فایل اکسل شامل دو شیت دارم که اطلاعات با کلیک یک باتن از شیت یک به دیتابیسی در شیت دو منتقل میشه یه ساب روتین میخوام که اگه رکورد تکراری بخواد به شیت دو منتقل بشه پیغام رکورد تکراری بده و مانع از ثبت رکورد تکراری در دیتابیس بشه
با سلام و احترام- هر فایل اکسلی(work book) که ذخیره میکنم هنگام باز کردن مستقیم ریبون ها غیر فعال و سلول ها سفید است.
ولی اگر فایل ذخیره شده را از منوی startداخل excell2013باز کنم نمایش داده میشود. ممنون میشم پاسخ دهید
سلام .ی سوالی دارم ممنون میشم جواب بدین
ی فایل دارای 32 شیت تهیه کردم که در شیت32 میخوام امار کلی از اطلاعات شیت ها داشته باشم . بطور مثال در شیت 32 فرمول دادم ک در شیت شماره 1 جمع ردیف های a1 تا a5 v رو جمعش رو نشون بده اگه بخام برای هر شیت این فرموارو بنویسم زمان زیادی میگیره راهی هست ک بتونم فرمول رو کسترش بدم ک فقط شماره شیت تغیر کنه ؟
sheet1 sum a1:a12
sheet2 sum a1:a12
sheet3 sum a1:a12
وقتی کپی میکنم بجای اینکه شیت تغیر کنه پارامتر تغیر میکنه لامصب
سلام وقت به خیر
من توی یک شیت 5 تا جدول دارم که محتوای هر 5 تا جدول یکی هست اما بر اساس تعداد تماس که چینش رو مرتب میکنم جمع پارامترها به هم میخوره که طبیعی هست چون از auto sum استفاده کردم و با جابجایی سلول ها مقادیر متفاوت جمع بسته میشه، راهنمایی بفرمایید چه راه حلی برای این هست که با تغییر سطر جمع یک سلول به هم نریزه و حساس به فیلتر نباشه
سلام لطفا راهنمایی کنید
من کدی می خوام که سلول اول یک ستون کپی بشه و به صورت ۵ سلول یک در میان پیست بشه تا اخرین سلول پر. ممنون
یه سوال داشتم ممنون میشم راهنمایی کنید
برای نام 4 کالا 4 تا فرمول تعریف کردم یعنی برای هر کدام یک فرمول جدا
حالا میخوام وقتی از data validation اون کالارو مشخص میکنم فرمول مربوط به اون ظاهر بشه تا وقتی داده های عددی میدم خودش محاسبه کنه
باسلام و وقت بخیر
یک سوال داشتم
بنده یک تولیدی مانتو دارم که سفارشات را از طریق سایت، خروجی اکسل میگیرم و روی بسته ها میچسبونم.
برای بسته های پستی یک اکسل طراحی کردم که از طریق فونت free 3of 9 شماره سفارش را به بارکد تبدیل میکنم
ولی الان لازم دارم که از این طریق یا از طریقی به صورت اتوماتیک ، شماره سفارش، نام و نام خانوادگی و شماره موبایل را به صورت بارکد دو بعدی یا همان qr کد تبدیل کنم.
امکانش هست راهنمایی ام کنید.
سلام و وقت به خیر
الآن نمرات ۳ کلاس را در ستون B از B3:B74 داریم.
B3:B24 کلاس الف، B25:B50 کلاس ب، B51:B74 کلاس ج است. از جدول استفاده نمیشود.
۱. برای تعیین رتبه کلاسی هر دانش آموز از چه روشی استفاده کنیم که رتبه هر دانش آموز فقط با کلاس خودش محاسبه شود؟
۲. اگر تعداد دانش آموزان هر کلاس کمتر یا بیشتر شوند، چه کار باید کرد؟
ممنون از راهنمایی
سلام
من دو تا اکسل دارم یکی نام افراد و مانده قسط و یکی نام افراد و مانده مشتری اگر بخام یه اکسل بشه با سه ستون، ستون اول نام افراد ستون دوم مانده قسط شخص و ستون سوم مانده مشتری شخص باید چیکار کنم اسم افراد دقیقا یکیه ولی تعدادشون مشابه نیست
سلام خدمت استاد عزیز
کارمندی داریم که یکبار از ساعت 8 تا 16 و یکبار از ساعت 21 تا 2 بامداد کار می کند. ساعت کارکرد دوم ایشان به 4 بازه زمانی تقسیم میشود.
1- از ساعت 21 تا 22 با نرخ عادی اضافه کار
2- از ساعت 22 تا 23 با نرخ 1000000 ریال
3- از ساعت 23 تا 1 با نرخ 1500000 ریال
4-از ساعت 1 تا 2 با نرخ 2000000 ریال
حالا فرمولی می خواهم که اضافه کاری این فرد را محاسبه کنم.
ضمنا بفرمایید تیپ سلولهای ساعت چه تیپی باید باشد.
با تشکر فراوان
سلام
یه سوال داشتم
اگه ممکنه راهنماییم کنید
من می خوام وقتی از یک شیت مثلا صد تا پرینت می گیرم روی هر کدوم از پرینتها یه شماره یا کد خاص باشه مثلا از اعداد یک تا صد
سلام آقای بنی اسدی
من یک چالش برام پیش اومده که فکر کنم فقط شما میتونید حلش کنید.
من یک فایل اکسل دارم که توی اون به جای تاریخ تولد سن افراد را به صورت سال و ماه و روز نوشته مثلا( 31 سال و 2 ماه و 15 روز)
من اگر بخوام فرملی بنویسم که تاریخ تلد دقیق افراد را به دست بیارم باید چکار کنم؟
نکته1: ورژن اکسل من 2013 است.
نکته2: تاریخ گرفتن خروجی این اکسل از سایت : 14 تیرماه 1402 میباشد.
خیلی ممنون میشم اگر برام حلش کنید.
میدونم که خیلی سرتون شلوغه ولی اگر امکانش هست کمکم کنید.
عالی بود
سلام، صبحتون بخیر
چرا بعد از ظبط ماکرو در اکسل دکمه stop فعال نیست و هنوز record فعال است.
با تشکر از راهنمایی شما_علوی
سلام وقت بخیر
من داخل اکسل مثلا به تعداد 70 تا کد سریال نامبر دارم که 17 رقم هست
میخوام هر سطر رقم آخر یکی بره جلو مثلا از 001 شروع بشه به 070 یکی یکی بره جلو
ولی این اتفاق رو باید دستی وارد کنم از روی اون مربع کوچیک کنار که میکشم پایین چون تعداد 17 رقم هست انجام نمیشه با گزینه fill هم نشد
لطفا راهنماییم کنین خیلی کارم گیره
ممنون