جستجو برای:
سبد خرید 0
  • صفحه اصلی
  • دوره های آموزشی اکسل
  • آموزش اکسل
    • آموزش اکسل مقدماتی
    • آموزش اکسل پیشرفته
    • آموزش اکسل در حسابداری
    • آموزش ترفند اکسلی
    • پاسخگویی به سوالات اکسلی
  • فرمول ها و توابع اکسلی
  • آموزش گوگل شیت
  • درباره ما
مطالب کمیاب در اکسل و حسابداری

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

ثبت نام

  • ۰۹۲۱۷۷۰۹۵۶۹
  • Info@arshad-hesabdar.ir
مطالب کمیاب در اکسل و حسابداری
  • صفحه اصلی
  • دوره های آموزشی اکسل
  • آموزش اکسل
    • آموزش اکسل مقدماتی
    • آموزش اکسل پیشرفته
    • آموزش اکسل در حسابداری
    • آموزش ترفند اکسلی
    • پاسخگویی به سوالات اکسلی
  • فرمول ها و توابع اکسلی
  • آموزش گوگل شیت
  • درباره ما
آخرین اطلاعیه ها
جهت نمایش اطلاعیه باید وارد سایت شوید
شروع کنید
0

وبلاگ

مطالب کمیاب در اکسل و حسابداری > آموزش اکسل در حسابداری > پاسخگویی به سوالات حسابداری توسط کارشناسان خبره

پاسخگویی به سوالات حسابداری توسط کارشناسان خبره

ارسال شده توسط محمود بنی اسدی (مدیر سایت)
آموزش اکسل در حسابداری
اکسل

پس از استقبال زیاد از مطلب پاسخگویی به سوالات اکسلی مدیریت سایت مطالب کمیاب در حسابداری تصمیم به پاسخگویی به کلیه سوالات حسابداری و مالیاتی با همکاری کارشناسان خبره و باتجربه در زمینه حسابداری، حسابرسی و مالیاتی گرفته است.

ازین پس بازدید کنندگان سایت میتوانند کلیه سوالات خود را فقط در این پست مطرح کرده و پاسخ خود را توسط کارشناسان ما دریافت نمایند.

اسامی کارشناسانی که به سوالات شما پاسخگویی خواهند کرد عبارتند از :

 

  • آقای مهندس ابراهیم قربانی ، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد حسابداری ، مدرس دانشگاه ، حسابرس ، مشاور امور مالی و مالیاتی و مدیر موسسه حسابداری و حسابرسی ، با سابقه و تجربه طولانی در انجام کلیه امور حسابداری و حسابرسی در بجنورد – آدرس ایمیل: ebrahim_ghorbani27@yahoo.com

 

  • آقای مهندس محمدصادق دهقانی ، دانشجوی کارشناسی ارشد حسابداری، حسابرس دیوان محاسبات ، مشاور امور مالی و مالیاتی موسسات و سازمان های دولتی – آدرس ایمیل : msdrphd@yahoo.com

 

آواتار محمود بنی اسدی (مدیر سایت)
درباره محمود بنی اسدی (مدیر سایت)

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد حسابداری، ده سال سابقه تدریس اکسل در سطوح مختلف از قبیل فرمول نویسی، ابزارهای هوش تجاری، ترفندها و ... ، نویسنده شش مقاله در سطح ملی و ISI

نوشته های بیشتر از محمود بنی اسدی (مدیر سایت)
جدید تر مقاله ISI تأثیر چرخه عمر بر رابطه بین تأمین مالی و ارزش شرکت
قدیمی تر معکوس کرده داده های سلول در اکسل با توابع و VBA

70 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • آواتار نسترن نسترن گفت:
    اکتبر 3, 2014 در 6:06 ب.ظ

    با سلام مجدد
    من نیاز به آموزش انبارداری از اول تا آخرین مراحلش دارم آیا می تونید منو راهنمایی کنید?
    ممنون میشم ازتون

    پاسخ
    • آواتار محمود بنی اسدی (مدیر سایت) محمود بنی اسدی (مدیر سایت) گفت:
      اکتبر 4, 2014 در 9:16 ق.ظ

      سلام .
      شماره تماس کارشناس برای ایمیلتان ارسال شد.
      موفق باشید

      پاسخ
      • آواتار محمد جواد محمد جواد گفت:
        اکتبر 2, 2016 در 11:50 ق.ظ

        با سلام
        (در شرکتی کار میکنم که از لحاظ تولیدی آلاینده شناخته شده به تازدگی در دوره تابستان95)
        حال سوال و مشکل من این است که
        در دوره یک فروشی داشتم که در پایان همان دوره اظهارنامه ارزش افزوده و عملکرد را برای آن رد کردم
        *در دوره2 چون آلاینده شناخته شد شرکت حق ثبت هیچ گونه فروشی را ثبت نزدم تا مشمول جریمه نشوم
        در همین دوره آن فروشی که در دوره یک داشتم برگشت شد و مانده ام که این برگشت از فروش را چگونه ثبت بزنم که فروش منفی را نشان ندهم؟

        پاسخ
        • آواتار محمود بنی اسدی (مدیر سایت) محمود بنی اسدی (مدیر سایت) گفت:
          اکتبر 5, 2016 در 5:21 ق.ظ

          شما با توجه به اینکه کتمان درامد داشتین بخاطر جریمه الایندگی و عدم ثبت فروش در زمان خودش و با توجه به رسالت این سایت بهترین کار ثبت فروش و برگشت فروش در زمان خودش است

          پاسخ
    • آواتار محسن محسن گفت:
      نوامبر 15, 2020 در 11:48 ب.ظ

      خوب

      پاسخ
  • آواتار فریبا فریبا گفت:
    اکتبر 25, 2014 در 6:39 ق.ظ

    سلام من میخوام یه دفتر خدمات حسابداری بذارم وکارای حسابداری انجام بدم و نمایندگی نرم افزار هلو رو بگیرم لطفا راهنماییم کنید

    پاسخ
    • آواتار محمود بنی اسدی (مدیر سایت) محمود بنی اسدی (مدیر سایت) گفت:
      اکتبر 25, 2014 در 6:54 ق.ظ

      سلام.
      تشکیل موسسه یا دفتر حسابداری نیازمند ثبت شرکت و طی کردن مراحل پیچیده آن می باشد که اطلاعات مربوطه را میتوانید از از اداره ثبت شرکتها بگیرید اما راه حل دوم انجام حسابداری شرکتها بدون ثبت موسسه حسابداری میباشد که معمولا اینکار انجام می شود در این حالت شما فقط نیاز به گرفتن یک دفتر برای کارتان، نیروی متخصص و تبلیغات و قرارداد با اشخاص یا شرکت ها جهت انجام کار حسابداری آنان می باشید.همینطور برای گرفتن نمایندگی نرم افزار هلو نیز میتوانید با دفتر این شرکت ارتباط برقرار کنید تا راهنمایی شوید.
      موفق باشید.

      پاسخ
    • آواتار محمود بنی اسدی (مدیر سایت) محمود بنی اسدی (مدیر سایت) گفت:
      ژانویه 28, 2015 در 4:40 ب.ظ

      میتونید به کارشناسان ما ایمیل بزنید

      پاسخ
  • آواتار somayeh somayeh گفت:
    ژانویه 5, 2015 در 1:54 ب.ظ

    با سلام
    اگر امکان داره نحوه ثبت مالیات حقوقی را که به دارایی پرداخت کرده ایم را توضیح بدید.. من ثبت پرداخت مالیات حقوق را زده ام اما برای ثبت اولیه که اداره دارایی را بستانکار کردم نمیدونم چه حساب رو باید بدهکار کنم.

    پاسخ
    • آواتار محمود بنی اسدی (مدیر سایت) محمود بنی اسدی (مدیر سایت) گفت:
      ژانویه 6, 2015 در 3:24 ب.ظ

      سلام.
      خیلی سادست . هزینه مالیات بدهکار ، بستانکاران اداره دارایی بستانکار

      پاسخ
  • آواتار anita anita گفت:
    ژانویه 27, 2015 در 11:23 ق.ظ

    من یه سوالمهم دارم اگه میشه کمکم کنید

    پاسخ
  • آواتار anita anita گفت:
    ژانویه 27, 2015 در 11:29 ق.ظ

    من یه مغازه شراکتی دارم که 3 سال پیش همراه با شریکم باز شده من 3 سال قبل 3 میلیون و شریکم 7میلیون گذاشت ک حالا امسال من 12 میلیون اضافه کردم او هم 20میلیون اضافه کرده حالا ه میخوام جدا شم میگه سود پول تو بر اساس 3میلیونت محاسبه میشه اگه 100 میلیون جنس تو مغازه باشه 1بر 6 تقسیم میشه ایا حرفشدرستاست میشه راهنماییم کنید که چطوری تقسیم میشه

    پاسخ
    • آواتار محمود بنی اسدی (مدیر سایت) محمود بنی اسدی (مدیر سایت) گفت:
      ژانویه 30, 2015 در 3:21 ق.ظ

      سلام.
      سوالتون رو با اطلاعات ناقص مطرح کردید . با این وجود برای شراکتتون یک فایل اکسل تهیه کردم که با وارد کردن اطلاعات لازم میتونید سهمتون رو بفهمید چقدر میشه. نکته این که باید ارزش روز سرمایه خودتون رو قبل از سرمایه گذاری مجدد بدونید. تا میزان بازدهی سرمایه قبل از سرمایه گذاری مجدد به نسبت اولیه تقسیم و مابقی بازدهی به میزان سهم الشرکه در پایان شراکت تقسیم شود.
      موفق باشید

      پاسخ
  • آواتار زینب زینب گفت:
    فوریه 24, 2015 در 4:19 ق.ظ

    سلام تفاوت اوراق قرضه و اوراق مشارکت در ایران چیه؟

    پاسخ
    • آواتار محمود بنی اسدی (مدیر سایت) محمود بنی اسدی (مدیر سایت) گفت:
      فوریه 24, 2015 در 1:21 ب.ظ

      تفاوت اوراق قرضه با اوراق مشارکت

      اوراق قرضه اسنادي است که به موجب آن ناشر متعهد مي شود مبلغ معيني (بهره سالانه)را در فاصله هاي زماني مشخص به دارنده پرداخت کند و اصل مبلغ را در سر رسيد بازپرداخت کند.اوراق قرضه يک ابزار بدهي دراز مدت براي تامين مالي است وبا تعهدات مشخّصي همراه است.دارندگان اين اوراق برخلاف صاحبان سهام عادي،ادعاي مالکيت يا حق رأي در شرکت ندارند و در واقع وام دهندگان به ناشر هستند.آنها پول خود را به ناشر قرض مي دهند و در عوض بهره دريافت مي کنند و در سر رسيد اصل سرمايه خود را پس ميگيرند.

      اوراق قرضه با سر رسيد مشخص که اين متداولترين اوراق قرضه است و فقط يک تاريخ سررسيد دارد. نوع ديگر ،اوراق قرضه سريالي است که تاريخ هاي سر رسيد متفاوت براي آن در نظر گرفته مي شود.براي مثال ،تاريخ سر رسيد يک ورقه قرضه با سر رسيد مشخص 20 ساله که در سال 1372منتشر شده است ، سال 1392 است.اگر همان ورقه قرضه به صورت سريالي باشد ممکن است 20تاريخ سررسيد سالانه از 1373تا 1392داشته باشد.در هر يک از اين سر رسيد ها ، نسبتي از مبلغ ورقه قرضه پرداخت مي شود.سررسيد عاملي براي تمايز بين سند و ورقه قرضه نيز هست. به طور معمول ،سند قرضه با سررسيد دو تا ده ساله منتشر مي شود در حالي که سر رسيد ورقه قرضه بيش از ده سال است.

      ويژگي هاي اوراق قرضه

      1-دارندگان اوراق قرضه در واقع بستانکار شرکت است. او به عنوان بستانکار ، حق دريافت اصل مبلغ اسمي و بهره آن را دارد و حقوق وي در سند قرارداد تعيين شده است. دارندگان اوراق قرضه هيچ گونه مالکيتي در شرکت ندارند و چيزي از بابت سود سهم – که به سهامداران پرداخت ميشود-دريافت نمي کنند.

      2-اوراق قرضه داراي سر رسيد مشخصي است. برخي از اوراق در يک مقطع معين زماني سر رسيد مي شوند و برخي ديگر به تدريج سر رسيد مي شوند.

      3-معمولا اوراق قرضه داراي ارزش اسمي مشخصي است.

      4-اگر ناشر اوراق قرضه ورشکست شود دارندگان اوراق قرضه در دريافت اصل و فرع سرمايه خود بر صاحبان سهام حق تقدم دارند. اکر شرکتي چند نوع اوراق قرضه منتشر کند،ترتيب اولويت آنها در قرار داد مربوط ، قيد ميشود.

      5-برخي از شرکتها براي ايجاد جذابيت و انگيزه بيشتر در سرمايه گذاران اقدام به انتشار اوراق قرضه با وثيقه مي کنند.مثلا ممکن است شرکت،زمين يا ساختمان خود را وثيقه اوراق قرضه قرار دهد.هر چند شرکتهاي مشهور و معتبر معمولا اوراق قرضه بدون وثيقه منتشر ميکنند.

      6-به طور کلي دارندگان اوراق قرضه در زمينه تصميم گيري شرکت حق راي ندارند،هر چند ممکن است که دارندگان انواع خاصي از اوراق قرضه در مواردي از تصميم گيريهاي شرکت (مثل انتشار و فروش اوراق قرضه هاي ديگر يا در موارد ادغام شرکت در شرکتهاي ديگر)حق راي داشته باشند.البته ،اگر شرکتي شرايط مندرج در قرار داد اوراق قرضه را رعايت نکند ، دارندگان اوراق قرضه ميتوانند بر بسياري از فعاليتهاي شرکت اعمال قدرت کنند.

      7- اگر اوراق قرضه در قالب عرضه خصوصي به خريدار فروخته شود،فقط ناشر و خريدار،طرفهاي قرارداد هستند.ولي اگر اوراق قرضه به طور عمومي به تعداد زيادي از خريداران فروخته شود،غير از طرفهاي قراردادشخص ديگري به عنوان امين به نمايندگي از دارندگان اوراق قرضه بر اجراي تعهدات شرکت نظارت مي کند.

      اوراق مشارکت

      پس از پيروزي انقلاب و اجراي عمليات بانکداري اسلامي و به تبع آن ممنوعيت بهره در اقتصاد به دلايل شرعي و مبناي فقه اسلامي، انتشار و داد و ستد اوراق قرضه متوقف شد.اما وجود ابزار ديگري در بازار مالي کشور که عملکردي مشابه اوراق قرضه داشته باشد و بتواند جايگزين آن گردد و در کنترل حجم نقدينگي و مهمتر از آن در تأمين مالي طرح هاي زير بنايي و همچنين طرحهاي توليدي و خدماتي از منابع مالي بخش خصوص جامعه موثر باشد ،ضروري به نظر مي رسيد.

      بنابراين در پي مطالعات نسبتاً گسترده سازمان برنامه و بودجه ،سازمان بورس اوراق بهادار تهران ،بانک مرکزي ،وزارت مسکن و شهر سازي ،در برنامه دوم توسعه اقتصادي،اجتماعي و فرهنگي کشور(1378-1374)مسأله استقراض عمومي از طريق انتشار اوراق بهادار به عنوان يک سياست مالي مطرح شد.در سياست هاي کلي برنامه ،انتشار اوراق مشارکت ،اوراق سرمايه گذاري و اوراق مشارکت کوتاه مدت به عنوان يکي از روش هاي کار آمد سياست هاي پولي و مالي مد نظر قرار گرفت.در طول سال هاي برنامه ، موارد استفاده از اوراق مشارکت گسترش يافت و اموري چون اجراي طرح هاي بزرگ ساختماني و تأمين مالي طرح هاي توسعه موسسات عمومي و خصوصي به اوراق مشارکت مسکن اضافه شد.

      بر اساس قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت مصوب مهر ماه 1376،اوراق مشارکت ،اوراق بهاداري است که با مجوز قانوني خاص يا مجوز بانک مرکزي ،براي تأمين بخشي از منابع مالي مورد نياز به منظور ايجاد ،تکميل و توسعه طرح هاي عمراني –انتفاعي دولت مندرج در قوانين بودجه سالانه کشور يا براي تأمين منابع مالي منظور ايجاد ،تکميل و توسعه طرح هاي سود آور توليدي ، ساختماني و خدماتي شامل منابع مالي لازم براي تهيه مواد اوليه مورد نياز واحد توليدي، توسط دولت،شرکتهاي دولتي،شهرداري ها و موسسات و نهادهاي عمومي غير دولتي و موسسات عام المنفعه و شرکتهاي وابسته به دستگاه هاي مذکور،شرکتهاي سهامي عام و خاص و شرکتهاي تعاوني توليد منتشر مي شود و به سرمايه گذاراني که قصد مشارکت در اجراي طرح هاي ياد شده را دارند از طريق عرضه عمومي واگذار مي گردد.

      به اوراق مشارکت سود ثابتي به طور علي الحساب تعلق مي گيرد که در مقاطعي از سال پرداخت مي شود .سود قطعي اوراق هم،در سر رسيد و از محل سود طرح مورد مشارکت و به تناسب قيمت اسمي و مدت زمان سرمايه گذاري در اوراق، تعيين و به دارندگان اوراق مشارکت پرداخت مي گردد . چنانچه سود طرح، کمتر از سود علي الحساب پرداخت شده باشد يا طرح زيان ده باشد، دستگاه صادر کننده اوراق مسؤول آن است و سود علي الحساب پرداخت شده، قابل تعديل يا استرداد نيست . صادرکنندگان اوراق، متعهد پرداخت سود علي الحساب در مواعد مقرر و بازپرداخت اصل مبلغ اوراق در سررسيد و سود قطعي آن در فاصله زماني پنج ماه بعد از سررسيد هستند. اين تعهدات، در مورد اوراق مشارکت طرح هاي عمراني اعم از آن که دولت و يا يکي از دستگاه هاي اجرايي مجري آن باشند توسط دولت تعهد و تضمين مي شود و در مورد اوراق مشارکت منتشر شده توسط دستگاه هاي عمومي) به استثناي طرح هاي عمراني ( يا خصوصي، شخص حقوقي ديگري با عنوان ضامن، تعهدات ناشر را تضمين مي کند. در مورد اوراق مشارکت بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران، اين بانک پرداخت اصل و سودهاي متعلّقه را در سررسيد مقرر، از طريق بانک هاي عامل تضمين مي کند.

      از ويژگي هاي اوراق مشارکت به عنوان يکي از ابزارهاي مهم تأمين مالي، مي توان به موارد زير اشاره کرد:

      1-اوراق با نام يا بي نام است،

      2- قيمت اسمي مشخصي دارد،

      3- سررسيد آن مشخص است و به عبارتي مدت معين دارد،

      4- بازپرداخت اصل اوراق در سررسيد و پرداخت سودعلي الحساب آن در مقاطع معين توسط ناشر، تضمين شده است،

      5- خريد و فروش اوراق از طريق شعب منتخب بانک عامل يا از طريق بورس اوراق بهادار(درصورت پذيرش) مجاز است،

      6- دارندگان اوراق به نسبت قيمت اسمي و مدت زمان مشارکت در سود حاصل از اجراي طرح هاي مربوط، سهيم هستند،

      7- هر ورقه نشان دهنده ميزان قدرالسهم دارنده آن در طرح مورد سرمايه گذاري است،

      8- با فروش اوراق مشارکت رابطه وکيل و موکل بين ناشر و خريدار اوراق محقق مي شود )در واقع ناشر به وکالت از طرف خريداران اوراق مي تواند نسبت به مصرف وجوه حاصل از فروش اوراق به منظور اجراي طرح و خريد و فروش هرگونه کالا، خدمت و دارايي مربوط به طرح اقدام نمايد انتقال اوراق به رابطه وکالت خدشه وارد نمي کند و اين رابطه تا سررسيد اوراق بين ناشر ودارندگان اوراق نافذ و معتبر است،).

      9- اوراق مشارکت به عنوان وثيقه طرف هاي معامله در قراردادهاي مربوط به وزارتخانه ها، مؤسسات و شرکت هاي دولتي، شهردار يها و ساير دستگا ههاي اجرايي پذيرفته مي شود.

      از مقررات موجود درباره اوراق مشارکت و به ويژه قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت چنين مي توان نتيجه گرفت که اين اوراق ابزار مالي جديدي براي جذب پس اندازها و تجهيز منابع مالي و جلب مشارکت مردم در تأمين مالي طرح هاي عمراني و زيربنايي دولتي و طرح هاي سودآور توليدي، ساختماني و خدماتي شرکت هاي دولتي شهرداري ها و مؤسسات و نهادهاي عمومي غيردولتي و شرکت هاي وابسته به آنها و همچنين شرکتهاي سهامي عام و خاص و شرکتهاي تعاوني توليدي است.

      پاسخ
      • آواتار رضا رضا گفت:
        فوریه 27, 2015 در 6:48 ب.ظ

        سلام، خسته نباشید اگه ممکنه منو راهنمایی کنید، من مبلغ40میلیون تومان اوراق مشارکت طرحهای عمرانی انتفاعی دولت باسود20درصد که دربانک صادرات فروخته میشد خریدم وسررسیدان ابان ماه96است،درضمن روی اوراق مهر غیرقابل بازخرید تاسررسید نهایی خورده است،الان پول لازم شدم ومیخام بفروشم میشه لطفا بگیدکجا میتونم بفروشم وچند درصد از ان کم میشه،توروخدا کمک کنید خیلی فوریه

        پاسخ
        • آواتار محمود بنی اسدی (مدیر سایت) محمود بنی اسدی (مدیر سایت) گفت:
          فوریه 28, 2015 در 3:34 ب.ظ

          در این خصوص من اطلاعات چندانی ندارم از دوستان میپرسم اگه به جواب رسیدم به ایمیلت ارسال میکنم.

          پاسخ
        • آواتار محمود بنی اسدی (مدیر سایت) محمود بنی اسدی (مدیر سایت) گفت:
          مارس 3, 2015 در 3:30 ب.ظ

          اگه بی نام و قابل انتقال به غیر باشه از طریق بنگاههای اقتصادی میتوان به نفر غیر و خریدار با قیمت واقعی بفروشید ولی اگه قابل انتقال نباشد باید مشتری پیدا کنید و باقیمت توافقی بفروشید

          پاسخ
  • آواتار پدرام پدرام گفت:
    جولای 2, 2015 در 4:12 ب.ظ

    با درود
    بنده با 2 نفر از دوستانم سال 88 یک شرکت ثبت کردم اما از همان اول آن شرکت را رها کردیم و نه پرونده مالیاتی تشکیل دادیم و نه اظهارنامه و… ما حتی فعالیت اقتصادی و درآمدی هم با آن شرکت نداشیم. بلاخره در سال 92 این شرکت را منحل کردیم. به نظر شما آیا به ما مالیات و جریمه تعلق می گیرد؟؟ لطفا راهنمایی کنید خیلی نگرانم
    با سپاس

    پاسخ
  • آواتار معصومه معصومه گفت:
    می 2, 2016 در 7:08 ق.ظ

    با عرض سلام و خسته نباشید، اگر روال کاری یک کارگاه به این صورت باشد که کارگران در ماه حداقل 7 روز به خاطر نبودن مواد اولیه تعطیل باشندیا کارکرد روز کمتر از 7ساعت و 20 دقیقه داشته باشند و کارگران در روزهای دیگر اضافه کاری انجام داده باشند
    کارفرما می تواند ساعت های اضافه کاری روزهای دیگر را به جای کسر کارکرد در روزهای دیگر یا روزهای تعطیلی کارخانه حساب کند و برای روزهایی که کسر کارکرد پرنشود حقوق و مزایا به کارگر تعلق بگیرد لطفا فرمول محاسبه حقوق و مزایا با این شرایط را برایم بنویسید کارگران ما در ماه شاید 10 روز با کارکرد کامل و اضافه کاری کار میکنند بقیه روزها به خاطر نبود مواد اولیه یا کارخانه تعطیل هست یا روزی 6 ساعت کار میکنند و خواستار دریافت اضافه کاری هستند در صورتی که طبق روال کارخانه وضعیت ما تا پایان سال به همین ترتیب خواهد بود و حقوق و دستمزد تلف شده ای که به کارگر خواهیم داد بسیار زیاد خواهد بود جواب را در صورت امکان به ایمیل من ارسال کنید با تشکر فراوان از لطف و راهنمایی شما.

    پاسخ
    • آواتار محمود بنی اسدی (مدیر سایت) محمود بنی اسدی (مدیر سایت) گفت:
      می 29, 2016 در 4:05 ب.ظ

      سلام.
      مبنای کارکرد در قانون کار حداکثر 44 ساعت در نظر گرفته شده. به کلمه حداکثر دقت کنید.یعنی اگر کارگاهی به هردلیلی کمتر از این ساعت مبنای کارکرد قراردهد از لحاظ قانون کار بلامانع است. و اینکه اضافه کار کارگران رو بگذاریم جای تعطیلی اجباری آنان اصلا صحیح نیست.
      قانونا اگر تعطیلی شرکت با توافق کارگر باشه میشه مرخصی بدون حقوق برای روزهای اضافه تعطیلی در نظر گرفت. اما ساعات اضافه کار باید برای کارگر محاسبه شود

      پاسخ
  • آواتار toolsmarket toolsmarket گفت:
    جولای 2, 2016 در 10:46 ق.ظ

    با سلام من برای چندمین بار سوال بی جواب خودم رو مطرح میکنم

    بدهکار یا بستانکار بودن حساب جاری شرکا چه تاثیری در سود و زیان دارد؟چرا برداشتهای شخصی مالک(با فرض اینکه فقط 1نفر بوده بدون هیچ شریکی)از حساب سود کسر نمیگردد؟

    پاسخ
    • آواتار محمود بنی اسدی (مدیر سایت) محمود بنی اسدی (مدیر سایت) گفت:
      جولای 2, 2016 در 10:49 ق.ظ

      جاری شرکا در صورت بستانکار بودن یک بدهی بوده و در صورت بدهکار بودن به منزله یک حساب دریافتنی می باشد لیکن این دو حساب هیچ کدام تاثیری بر سود و زیان ندارند.

      پاسخ
  • آواتار مهسا مهسا گفت:
    جولای 16, 2016 در 8:38 ق.ظ

    سلام مرسی از وب سایت خوبتون. من با حسابداری آشنایی دارم و اصولش رو میدونم. اما تا حالا به صورت حرفه ای با نرم افزار کار نکردم. یک جا منو استخدام کردن که کارهای حسابداری رو هم باید انجام بدم. یه ذره استرس دارم. شرکت هم تازه تاسیس هستش و تا بحال حسابدار نداشته که بتونم ازش راهنمایی بگیرم. میخواستم راهنماییم کنید که اولین اقدامم باید چی باشه. چه مدارک و اسنادی رو باید برای ثبت تو نرم افزارحسابداری ازشون بخوام. ممنون

    پاسخ
    • آواتار محمود بنی اسدی (مدیر سایت) محمود بنی اسدی (مدیر سایت) گفت:
      جولای 16, 2016 در 1:23 ب.ظ

      ابراهیم قرباني:
      تمام هزينه ها درامدها و خريد و فروش ها و هر عملياتي که منجر به درامد يا هزينه يا خريد داريي و يا فروش مستند به اسناد و مدارک باشد به ترتيب تاريخ وقع بايد ثبت گردد.

      پاسخ
  • آواتار samira samira گفت:
    آگوست 4, 2016 در 8:31 ق.ظ

    سلام. وقت بخیر.ببخشید هزینه حسابرسی و هزینه طراحی جعبه محصولات تو چه حسابایی باید ثبت بشه؟

    پاسخ
    • آواتار محمود بنی اسدی (مدیر سایت) محمود بنی اسدی (مدیر سایت) گفت:
      آگوست 13, 2016 در 11:46 ق.ظ

      ابراهیم قربانی: بسته به نوع فعالیت. هزینه طراحی متفاوته ولی هزینه حسابرسی جزو هزینه های مالی سرفصل عمومی اداری است

      پاسخ
  • آواتار پونه رستمی پونه رستمی گفت:
    آگوست 13, 2016 در 8:48 ق.ظ

    سلام واحترام
    درمورد شماره متمرکز بیمه تامین اجتماعی اطلاع دارید؟
    من محل کارم عوض شده ویک شماره متمرکز علاوه برشماره بیمه قبلی بمن دادشده
    باتشکر

    پاسخ
    • آواتار محمود بنی اسدی (مدیر سایت) محمود بنی اسدی (مدیر سایت) گفت:
      آگوست 13, 2016 در 11:40 ق.ظ

      تا اونجایی که میدونم شماره ایه که جدیدا تأمین اجتماعی جهت متمرکز کردن اطلاعات بیمه شدگان استفاده می کنه . یه چیزی شبیه شماره شبا…

      پاسخ
  • آواتار علی علی گفت:
    سپتامبر 22, 2016 در 6:43 ق.ظ

    سلام …
    درباره سند افتتاحیه یه سوال داشتم !!!
    سند افتتاحیه در سال های قبل توسط یک حسابدار دیگه بوده اشتباه هست و تراز مالی نمیخونه و الان هیچ سندی از آن سال نیست و فقط سند افتتاحیه هست چیکار باید کرد ؟ ( حسابداری هلو ) …!!!

    پاسخ
    • آواتار محمود بنی اسدی (مدیر سایت) محمود بنی اسدی (مدیر سایت) گفت:
      سپتامبر 23, 2016 در 8:43 ق.ظ

      سلام.
      اولا باید ببینید که وضعیت رسیدگی مالیاتی دفاتر به چه صورت هست؟ تأیید شده؟ علی الراس شده؟ یا اصلا دفاتر قانونی نوشته شده یا خیر؟ صرف نظر از موارد قانونی به طور معمول شما باید بررسی کنید که اطلاعات سند افتتاحیه تا چه حد قابل اطمینان است و موارد قابل اطمینان را در سند افتتاحیه وارد کرده و سایر مواردی که احتمال اشتباه آن است بر اساس سایر اسناد و مدارک و یا احتمالا بررسی فیزیکی و … مبالغ صحیح را برای افتتاحیه وارد کرده و بقیه گردش های مالی و ثبت ها را از ابتدای سال جاری به درستی وارد نمایید.
      اما در صورتی که بخواهید کار قانونمند انجام دهید و شرکت مشمول مالیات باشد بستگی به سوالات مطرح شده دارد…

      پاسخ
  • آواتار نازنیین نازنیین گفت:
    اکتبر 25, 2016 در 8:35 ق.ظ

    سلام یه سوال سخت از کارشناسان دارم
    من در شرکتی مشغول به کار شدم که سال94 زیان ده بوده اند ولی سال 93 سود ده بوده اند با این حال در سال 93 اندوخته در اظهارنامه ثبت نکرده اند ولی در 94 با اینکه زیان داشته اند معادل 10 درصد سرمایه اندوخته در اظهارنامه ثبت نموده اند خب آیا راهکاری هست که بتونم ثبتی بزنم که هم اندوخته به عنوان سند صلاحی گذشته ثبت بشه و هم زیان اظهارنامه تغییری نکنه؟ آیا روشی برای تهاتر هست

    پاسخ
  • آواتار marjan1371 marjan1371 گفت:
    اکتبر 25, 2016 در 9:07 ق.ظ

    با سلام خدمت شما دوست عزیز.یک سوال داشتم درمورد تبصره9 ماده53 قانون مالیات های مستقیم.در چند روز اخیر یک برگت مالیاتی به شرکت ما فرستاده شده به مبلغ800هزارتومن.که مطمئنا در مورد مالیات اجاره هست.و اینکه مربوط به سال مالی93 حال سوال من اینه ک وظیفه پرداخت این مالیات برعهده مالک می باشد یا اینکه شرکت باید دنبال کاراش بیوفتهو اینکه شرکت در سال93 فعالیتی نداشته اما اجاره دوماه اخر93 پرداخت شده.حالا با این تفاصیر وضعیت چجوریه و اینکه اگر یک توضیحی ب زبان ساده در مورد این مالیات ب من بدید ممنون میشم

    پاسخ
    • آواتار محمود بنی اسدی (مدیر سایت) محمود بنی اسدی (مدیر سایت) گفت:
      اکتبر 28, 2016 در 6:39 ق.ظ

      وظیفه پرداخت مالیات بر اجاره برعهده مستاجر است البته کسر از موجر یعنی شما ،در زمان پرداخت اجاره باید مالیات اجاره را از موجر کسر و به حساب سازمان واریز میکردین در هر صورت شما باید پیگیر باشید

      پاسخ
  • آواتار سپیده سپیده گفت:
    اکتبر 28, 2016 در 6:27 ق.ظ

    سلام من قراره حسابداری یه شرکت و ازصفر راه بندازم واین شرکت کلا تازه تاسیسه.اما سوال برام پیش اومده (1)من سرمایه اول دوره رو چجوری واردنرم افزارکنم .نرم افزارهم هلو هستش . (2)بعد این شرکت دستگاهایی دارن مث جرثقیل ودستگاه برش و …. که توی کارگاه ازش استفاده میشه این به چه صورت باید وارد اول دوره بشه؟(3)اینااومدن هزینه هایی انجام دادن مث ساختن ساختمون اداری وخرید ملزومات اداری و خرید کامپیوترومیزو…. این روهم میخوام جزو اول دوره واردبشه
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنیدکه این3مرحله چجوری ثبت میشه برای اول دوره

    پاسخ
  • آواتار بهار بهار گفت:
    اکتبر 30, 2016 در 8:48 ق.ظ

    سلام
    من میخوام یک شرکت تولیدی رو حسابداری کنم این شرکت اطلاعات دفتری داشته و الان تصمیم گرفته سیستمی بشه میخواستم اگه ممکنه برام توضیح بدین بعد از ثبت کالاها و سند افتتاحیه و …. چطوری اقلامی که تولید میشه رو ثبت کنم که تعداد تولیدو بدست بیارم واسه هرکالایی باید یک کالای درجریان ساخت ایجاد کنم یا نه ؟ با تشکر فراوان

    پاسخ
    • آواتار محمود بنی اسدی (مدیر سایت) محمود بنی اسدی (مدیر سایت) گفت:
      اکتبر 30, 2016 در 9:12 ق.ظ

      سلام بستگي به نرم افزار در حال استفاده دارد اگر نرم افزار تون توليد باشه و بهاي تمام شده داشه باشد خود نرم افزار با زدين ثبتهاي خريد مواد دستمزدو و …… بهاي تمام شده کالا را بدست مي اورد در غير اينصورت بايد دستي منظورم اکسل و يا ديگر نرم افزار ها براي بدست اوردن بهاي تمام شده استفاده کنيد

      پاسخ
      • آواتار raziyehmoeini raziyehmoeini گفت:
        نوامبر 29, 2016 در 6:37 ق.ظ

        یه سوال داشتم
        اما نمیدونم کجا باید سوالمو مطرح کنم

        پاسخ
        • آواتار raziyehmoeini raziyehmoeini گفت:
          نوامبر 29, 2016 در 6:52 ق.ظ

          🙁

          پاسخ
        • آواتار محمود بنی اسدی (مدیر سایت) محمود بنی اسدی (مدیر سایت) گفت:
          دسامبر 3, 2016 در 3:56 ب.ظ

          سلام.
          اگر مرتبط با حسابداری هست همینجا میتونید بپرسید و الا اگر به اکسل مرتبطه به صفحه مربوط به پاسخگویی به سوالات اکسلی برید و اگر به طور کلی در خصوص سایر محصولات آفیسه به گروه ما در تلگرام بپیوندید.

          https://telegram.me/joinchat/Co2yMUFVbhw3If4r_gbbrg

          پاسخ
  • آواتار محمد الهی محمد الهی گفت:
    دسامبر 9, 2016 در 6:47 ب.ظ

    سلام
    سوال مهم و کاربردی
    من تازه با اصول حسابداری و روش های ثبت دفتری آشنا شدم. الان باید حسابداری یه بازرگانی رو به عهده بگیرم که کارش خرید و فروش محصولات خشکبار کشاورزی مثل آلو هست.
    این واحد علاوه بر خرید محصول خدماتی مثل سورت و بسته بندی هم روی محصول انجام میده و بعد اون رو می فروشه. طبعا در هنگام سورت بخشی از محصول به عنوان پس خورده جدا میشه که باید با قیمت کم تری بفروش برسه .
    من تا الان لیست کامل مطالبات ، بدهی ها ، موجودی انبار ، موجودی بانک و دارایی ها رو جمع کردم. با این اطلاعات سرمایه فعلی رو هم می تونم به دست بیارم. اما سوال؟
    1- من برای یک همچین شرکتی چه فهرست حسابی تهیه کنم؟
    2- از روش ادواری استفاده کنم یا دائمی ؟ با توجه به اینکه اطلاع از موجودی کالا برای واحد مهمه.
    3- میشه یه مقاله بروز در مورد روش ثبت دائمی معرفی کنین.
    4-با توجه به هزینه هایی که از زمان خرید کالا تا زمان فروش (سورت و بسته بندی) محقق میشه ، آیا باید حسابداری تولیدی رو روی این واحد پیاده کنم؟
    5-اگه یه مقاله ای در مورد چگونگی حسابداری واحد هایی که تا کنون حسابداری نداشتن و تازه میخولن این کارو انجام بدن معرفی کنین ممنون میشم
    موفق باشین

    پاسخ
    • آواتار محمود بنی اسدی (مدیر سایت) محمود بنی اسدی (مدیر سایت) گفت:
      دسامبر 25, 2016 در 3:26 ق.ظ

      1 فهرست حسابهای دایمی و موقت 2 چون خرید و فروش انجام میدهید بهتره ادواری باشه 3 مقاله رو میتونید با جستجو در اینترنت پیدا کنید 4 خیر بازرگانی 5 همچین مقاله ای ندیدم تاحالا میتونید جستجو کنید.

      پاسخ
  • آواتار مریم مقدس مریم مقدس گفت:
    دسامبر 24, 2016 در 7:47 ق.ظ

    باسلام
    لطفا بفرمایید ثبت حسابداری ضمانتنامه بانکی که به اجرا گذاشته شده است و بانک مبلغ بدهی را به ذینفع پرداخت کرده است در دفاتر شرکتی که بدهی مربوط به آن بوده چه میشود

    پاسخ
    • آواتار محمود بنی اسدی (مدیر سایت) محمود بنی اسدی (مدیر سایت) گفت:
      دسامبر 25, 2016 در 3:10 ق.ظ

      ابراهیم قربانی :
      سلام بايد مشخص شود بانک از محل وثيقه مبلغ را به ذينفع پرداخت کرده است يا از محل پرداختي خود شرکت که معمولا از محل پرداختي خود شرکت مي باشد که ثبتهاي ان به شرح ذيل مي باشد

      در دفاتر شرکت: تمام حسابهاي انتظامي به اينصورت برعکس مي شوند طرف حساب انتظامي بد حساب انتظامي بس و اگر ضمانت نامه شرکت در مناقصه باشد: هزينه شرکت در مناقصه بد بانک بس

      پاسخ
  • آواتار مهناز مهناز گفت:
    ژانویه 25, 2017 در 9:27 ق.ظ

    باسلام و عرض ادب و احترام
    ببخشید بنده یک سوال داشتم خواهش میکنم راهنماییم کنید سپاسگذارم
    میخواستم بدونم کسی که نصف سال یعنی شش ماه اول سال رو نیمه وقت در یک شرکت خصوص مشغول بوده و پنج ماه آخرسال رو تمام وقت در همان شرکت مشغول بکار بوده محاسبه عیدی و پاداش و سنواتش به چه صورته ؟

    پاسخ
    • آواتار محمود بنی اسدی (مدیر سایت) محمود بنی اسدی (مدیر سایت) گفت:
      فوریه 11, 2017 در 8:15 ق.ظ

      عیدی و سنوات و پاداش بر مبنای میزان کارکرد محاسبه میشه و طبیعتا اگر یک فرد به صورت نیمه وقت در شرکتی شاغل باشه به همون میزان مشمول عیدی و سنوات خواهد شد. میتونید برمبنای ساعت کارکرد حساب کنید.

      پاسخ
  • آواتار ابوالقاسم مستقیمی ابوالقاسم مستقیمی گفت:
    فوریه 28, 2017 در 9:22 ب.ظ

    سلام ما در شرکت تعاونی توسعه شهرستان دو پروژه با سهامدار مختلف در هر پروژه داریم پروژه شماره یک ما سرمایه گذاری در یک کارخانه سیمان است که سهام آن توسط شرکت تعاونی به مردم فروخته شده ولی در کارخانه سیمان فقط شرکت تعاونی به عنوان سهامدار شناخته می شود کارخانه سودی را هر سال می پردازد که این سود مختص مردم است که سهام جزیی به وسیله شرکت تعاونی خریده اند و در واقع این پول از کارخانه به شرکت داده می شود تا شرکت تعاونی بین سهامداران تقسیم کند و در واقع امانت است روش حسابداری چیست چون حسابدار به عنوان درآمد شرکت عمل می کند

    پاسخ
    • آواتار محمود بنی اسدی (مدیر سایت) محمود بنی اسدی (مدیر سایت) گفت:
      مارس 3, 2017 در 7:19 ق.ظ

      پاسخ مهندس ابراهیم قربانی:

      سلام. سود حاصل از سرمایه گذاری باید ثبت شود.

      پاسخ
  • آواتار شقایق شقایق گفت:
    اکتبر 24, 2017 در 9:09 ق.ظ

    در مورد حسابهای انتظامی هنگام بستن حسابها چه باید کرد؟

    پاسخ
    • آواتار محمود بنی اسدی (مدیر سایت) محمود بنی اسدی (مدیر سایت) گفت:
      نوامبر 15, 2017 در 7:44 ب.ظ

      حساب انتظامی به طرف حساب انتظامی بسته میشه و سال بعد حساب انتظامی بدهکار و طرف حساب انتظامی بستانکار میشه

      پاسخ
  • آواتار سید حسن سید حسن گفت:
    جولای 10, 2018 در 8:46 ق.ظ

    سلام
    احتراما اجاره جرثقیل رو میشه توی چه سرفصل حسابداری گردش داد.
    ممنون

    پاسخ
    • آواتار محمود بنی اسدی (مدیر سایت) محمود بنی اسدی (مدیر سایت) گفت:
      جولای 26, 2018 در 10:23 ق.ظ

      سلام.
      اگه شما اجاره دادین و کار شرکت اجاره دادن جرثقیل هست میشه درآمد علمیاتی اگه اجاره دادین و جزو عملیات اصلی شرکت نیست میشه درآمد غیر عملیاتی…
      اگه شما اجاره کردین هم همین حالت قبل رو داره با این تفاوت که میره به حساب هزینه.

      پاسخ
  • آواتار SARA SARA گفت:
    جولای 22, 2018 در 5:12 ب.ظ

    سلام
    ببخشید من هزینه اجاره را در اظهارنامه مالیاتی در قسمت هزینه عمومی و اداری زدم. موردی داره؟

    پاسخ
    • آواتار محمود بنی اسدی (مدیر سایت) محمود بنی اسدی (مدیر سایت) گفت:
      جولای 26, 2018 در 9:11 ق.ظ

      سلام. نه موردی نداره.

      پاسخ
  • آواتار داوود داوود گفت:
    آگوست 27, 2018 در 12:16 ب.ظ

    1 ثبت بابت هزینه رهن؟

    پاسخ
    • آواتار محمود بنی اسدی (مدیر سایت) محمود بنی اسدی (مدیر سایت) گفت:
      سپتامبر 13, 2018 در 3:56 ب.ظ

      مبلغ پرداختی بابت رهن در حساب کل سایر حسابهای دریافتنی و با معین سپرده و ودایع ثبت می گردد.
      سپرده و ودایع بدهکار
      بانک بستانکار

      پاسخ
  • آواتار Ali Ali گفت:
    سپتامبر 29, 2018 در 1:19 ق.ظ

    جواب این مسئلرو میخواستم:
    شرکت بازرگانی داراب در سال 1388 فعالیت خودرا اغاز نمود
    و هرسال 65 درصد از کل فروش را ب ذخیره مطالبات مشکوک الوصول اختصاص میداد
    1388/11/8 .16000 ریال از طلب اقای رشیدی سوخت شد
    کل درامد فروش 8000000
    اطلاعات مربوط ب سال 1389
    1389/5/4 وصول طلب از اقای رشیدی ب مبلغ 16000 ریال ک در سال قبل سوخت شد از حسابها دریافت و حذف شد
    89/6/31 وصول 20 درصد از وصول اقای سعیدی و حذف بقیه ان از حسابها بدلیل ورشکستگی (کل طلب اقای سعیدی 125000 ریال میباشد)
    89/7/18 بدهی اقای محمدی ب مبلغ73250 کاملا سوخت شد
    89/12/12 بازیافت و وصول35000 ریال از مطالبات سوخت شده اقای محمدی
    جمع درامد کل در پایان سال 89؛ 12000000 میباشد

    پاسخ
    • آواتار محمود بنی اسدی (مدیر سایت) محمود بنی اسدی (مدیر سایت) گفت:
      اکتبر 13, 2018 در 4:52 ب.ظ

      سلام.
      شرمنده فرصت حل تمرین های حسابداری رو ندارم.

      پاسخ
  • آواتار reza reza گفت:
    آوریل 18, 2019 در 3:07 ب.ظ

    سلام یه سئوال داشتم

    مدیر یه کارخانه با مدیر فروشش توافق میکنند هر سال از سود کل کارخانه یه درصدی به مدیر فروش پرداخت کنه

    مدیر کارخانه هر سالی یا دو سال در میان به بازسازی و تعمیرات ساختمان و بنا و ساختن بنای فلزی در داخل مجموعه برای انبار مواد اولیه ساختن و حال مدیر فروش به این قضیه شاکی شده چون این همه هزینه رو کسر کردیم تا سود خالص شناسائی بشه

    نظر شما باتوجه به توافق صورت گرفته و استاندارد حسابداری چیه ؟؟

    پاسخ
    • آواتار محمود بنی اسدی (مدیر سایت) محمود بنی اسدی (مدیر سایت) گفت:
      آوریل 24, 2019 در 9:52 ق.ظ

      سلام.
      در صورتی که تعمیرات اساسی باشد باید به حساب دارایی ها منظور شود و در نتیجه سود و زیان را تحت تأثیر قرار نمیدهد اما اگر تعمیرات جزیی بوده و مرتبط با عملیات اصلی شرکت باشد به هزینه منظور میشود و در این خصوص مدیر فروش نمیتواند ادعایی داشته باشد.
      لیکن در هر صورت ملاک توافق اولیه می باشد و اگر توافقی در این خصوص نشده و هزینه های تعمیرات هم خارج از عرف نباشد مشکلی از نظر حسابداری نداره.

      پاسخ
  • آواتار مهدیه مهدیه گفت:
    می 13, 2019 در 1:38 ب.ظ

    سلام روزتون بخیر
    می بخشید میشه خواهشا به سوال من پاسخ بدید
    من مبلغ 250.000.000 ریال پرداخت کردم و برای مثال 10.000 دلار دریافت نمودم و الان این پول را برای آمریکا حواله کردم برای خرید اقلام میشه لطفا سند این مورد را برای من تضیح بدید؟

    پاسخ
    • آواتار محمود بنی اسدی (مدیر سایت) محمود بنی اسدی (مدیر سایت) گفت:
      می 13, 2019 در 5:51 ب.ظ

      سلام.
      سند شما ریالی ثبت میشه در صورتی که جنس هنوز نرسیده میشه پیش پرداخت بدهکار و بانک بستانکار به مبلغ 250میلیون ، بعد از اینکه جنس وارد انبار شد موجودی کالا بدهکار میشه و پیش پرداخت بستانکار (روش دائمی)

      پاسخ
  • آواتار محمد محمد گفت:
    ژوئن 22, 2019 در 9:13 ق.ظ

    سلام
    شرکت ما یه طرف حساب داره که ازشون خرید انجام میدیم.یکبار خدمات جرثقیل واسه همین طرف حساب انجام دادیم به مبلغ 35000000 ریال و این در صورتی است که صاحب شرکت هرگاه صندوق یا بانک دچار کسری موجودی بشه مبلغ کسری رو واریز میکنه و من هم به همون مقدار حسابشو بستانکار میکنم.حالا این مبلغ 35000000 ریال از فاکتور خرید کسر شده و مابقی با طرف حساب تسویه شده.حالا این ثبت سند باید چجوری تنظیم بشه تا بتونم حساب صاحب فروشگاه رو به همین مبلغ بدهکار کنم.منظورم حسابهای درگیر با این سند هستش.
    لطفا اساتید کمک کنن

    پاسخ
    • آواتار محمود بنی اسدی (مدیر سایت) محمود بنی اسدی (مدیر سایت) گفت:
      ژوئن 24, 2019 در 5:51 ب.ظ

      برای حساب صاحب شرکت میتونید از جاری شرکا استفاده کنید ولی اخیرا با توجه به حساسیتهایی که روی این حساب هست بهتره حساب بستانکاران غیر تجاری با تفصیل شخص مورد نظر ایجاد کنید و مواردی که صاحب فروشگاه آورده داره رو در این حساب ثبت کنید.
      اما در خصوص خدماتی که انجام دادید ثبت خرید ها جداگانه انجام میشه و ثبت خدمات شما جدا و در نهایت موقع تسویه این دو رو میتونید باهم تهاتر کنید.مثال:
      موقع خرید: با فرض اینکه اون هم خدمات انجام میده برای شما (حساب هزینه مورد نظر/بدهکار و حسابهای پرداختنی-شرکت مورد نظر/بستانکار)
      موقع انجام خدمات: (حسابهای دریافتنی-شرکت مورد نظر/بدهکار و حساب درآمد عملیاتی /بستانکار)
      موقع تسویه حساب: (حساب پرداختنی-شرکت مورد نظر/بدهکار و حساب دریافتنی شرکت مورد نظر/بستانکار و مابالتفاوت هم حساب بانک/بستانکار)

      پاسخ
  • آواتار مرضیه مرضیه گفت:
    ژوئن 22, 2019 در 9:49 ب.ظ

    سلام من یه سوال دارم اگربخواهیم حساب‌های دفتری روسیستمی کنیم مثلافرض کنیدقصدداریم اطلاعات دفتری سه سال رو سیستمی کنیم میشه ازسال آخر یاسال دوم شروع به وارد کردن ازاطلاعات کنیم یالزوما باید از ابتدا وارد کنیم خیلی برامون مهمه که حتما اطلاعات سیستمی بشن همه ی اطلاعات وحسابها…
    ممنون

    پاسخ
    • آواتار محمود بنی اسدی (مدیر سایت) محمود بنی اسدی (مدیر سایت) گفت:
      ژوئن 24, 2019 در 5:43 ب.ظ

      سلام.
      اصولا شما لازم نیست همه اطلاعات مثل هزینه ها رو از ابتدا وارد کنید و فقط یک افتتاحیه ثبت میکنید و اطلاعات حسابهای دائمی رو ثبت میکنید و ادامه ماجرا. اما اگر هدفتون از ورود اطلاعات گزارش گیری هزینه ها برای سالهای قبل هم هست در اون صورت باید اون موارد رو هم وارد کنید.
      ولی به نظر من طبق اصل هزینه و منفعت لزومی نداره و همون افتتاحیه و شروع از سال جاری کفایت میکنه.

      پاسخ
  • آواتار محمد محمد گفت:
    ژوئن 23, 2019 در 8:18 ق.ظ

    لطفا اگه کسی میدونه کمک کنه

    پاسخ
  • آواتار Sd Sd گفت:
    آگوست 3, 2019 در 2:20 ق.ظ

    سلام
    استخدام يه كارگر با حقوق ٥٠٠٠٠٠٠در تاريخ ١٢/١٢ثبتش چي ميشه نگفته كه حقوقش پرداخت شده يا نه

    پاسخ
    • آواتار محمود بنی اسدی (مدیر سایت) محمود بنی اسدی (مدیر سایت) گفت:
      آگوست 4, 2019 در 5:24 ب.ظ

      استخدام یک شخص هیچ ثبتی نداره تا زمانی که پرداختی وجود نداشته باشه.

      پاسخ
  • آواتار Amir Amir گفت:
    ژانویه 21, 2022 در 12:29 ق.ظ

    سلام من چندتا تست سوال دارم از کجا میتونم بفرستم جوابشو بگیرم؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نوشته های اخیر
  • صفر تا صد آموزش تابع IF در اکسل با 4 مثال کاربردی
  • آموزش ثابت کردن سطر و ستون ها در صفحه اکسل و چاپ
  • 4نکته کاربردی اکسل که هر کاربر باید بداند!
  • آموزش Pivot Table در اکسل همراه با 1 نکته طلایی
  • آموزش هایلایت سطر انتخاب شده در اکسل با 2 تابع
  • استخراج داده ها با چندین شرط به کمک Power Pivot
  • ایجاد لیست داده های یکتا به کمک Power Pivot در اکسل
  • تفاوت 2 تابع SUM و SUBTOTAL هراه با مثال و ترفند اکسلی
  • کاربرد فازی لوکاپ و برتری آن به Vlookup
  • آموزش رایگان 6 ترفند اکسلی که فقط حرفه ایی ها می دانند !
محصولات
  • محاسبه-کارکرد1401 نرم افزار محاسبه کارکرد سال1401 در اکسل
    390,000 تومان 280,000 تومان
  • حقوق-دستمزد-1401 نرم افزار پیشرفته محاسبه حقوق و دستمزد 1401
    390,000 تومان 290,000 تومان
  • نرم افزار پیشرفته حقوق و دستمزد 1400 نرم افزار پیشرفته حقوق و دستمزد 1400
    290,000 تومان
  • نرم افزار محاسبه کارکرد سال1400 نرم افزار محاسبه کارکرد سال1400
    260,000 تومان
  • نمودار سود و زیان به سبکی زیبا نمودار سود و زیان به سبکی زیبا
    50,000 تومان
  • ایجاد لیست کشویی جستجوگر اکسل ایجاد لیست کشویی جستجوگر اکسل
    70,000 تومان 35,000 تومان
  • نرم افزار پیشرفته حقوق و دستمزد نرم افزار پیشرفته حقوق و دستمزد
    160,000 تومان 149,000 تومان
  • نرم افزار محاسبه کارکرد سال99 نرم افزار محاسبه کارکرد سال99
    120,000 تومان 99,000 تومان
  • آموزش ساخت نمودار گیج (Gauge) آموزش ساخت نمودار گیج (Gauge)
    15,000 تومان
  • دوره آموزش پایه ای برنامه نویسی در پاورکوئری و پاور بی آی دوره آموزش پایه ای برنامه نویسی در پاورکوئری و پاور بی آی
    نمره 5.00 از 5

    590,000 تومان
دسته‌های محصولات
  • آموزش پاور بی آی
  • دوره اکسل در حسابداری
  • دوره صفر تا صد اکسل
  • دوره گوگل شیت
  • دوره های رایگان
  • سایر
مطالب کمیاب در اکسل و حسابداری

اگر شما هم جزو افرادی هستید که نیاز به یادگیری اکسل و حسابداری دارید تا بتوانید در شغل خود بهتر بدرخشید، و در پی یافتن کار هستید و نیاز به داشتن مهارت دارید با آنکه آن را قبلا  آموزش دیده اید اما نه به صورت کاربردی، و  می خواهید صاحب مزیت رقابتی در مقایسه با سایر همکاران خود باشید، مطالب سایت ما به شما کمک خواهد کرد.

تماس باما
  • آدرس: جنت آباد جنوبی، مجتمع سمرقند، طبقه ۸ ، واحد ۸۰۷
  • ۰۹۲۱۷۷۰۹۵۶۹
  • Info@arshad-hesabdar.ir

فهرست سفارشی
  • صفحه اصلی
  • قوانین و مقررات
تمامی حقوق برای سایت مطالب کمیاب در اکسل و حسابداری محفوظ می باشد.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://arshad-hesabdar.ir/?p=1668
لیست علاقه مندی ها 0
صفحه لیست علاقه مندی را باز کنید به خرید ادامه دهید
صفحه اینستاگرام
صفحه یوتیوب
صفحه اینستاگرام

اینستاگرام سافت ور

صفحه یوتیوب

کانال یوتیوب سافت ور

Instagram Youtube
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.

سوالی دارید؟ از ما بپرسید، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

Logo

مطالب کمیاب در اکسل و حسابداری

  • ۰۹۲۱۷۷۰۹۵۶۹
  • شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 17
  • Info@arshad-hesabdar.ir